سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

قرارداد پیمانکاری امانی چیست؟

قرارداد پیمانکاری امانی

قرارداد پیمانکاری امانی چیست؟

قرارداد پیمانکاری امانی قراردادی ست که در آن کل مسئولیت اجرای پروژه از جمله تامین مالی پروژه، تجهیزات و ماشین آلات، طراحی و ساخت بر عهده خود کارفرما است. در این نوع قرارداد مدیریت نیروی انسانی و کارکنان توسط کارفرما صورت می پذیرد. تمامی هزینه های پروژه را خود کارفرما مستقیما انجام می دهد.
بطور کلی این نوع قرارداد بیشتر برای پروژه های کوچک جواب می دهد و در پروژه های بزرگ از آن استفاده نمی شود.

در قرارداد پیمانکاری امانی، پیمانکار تقریبا هیچ نقشی ندارد و تنها وظایف کوچکی را در پروژه برعهده می گیرد. در این نوع قرارداد کارفرما معمولا پروژه را به قسمت های عملیاتی کوچکتر تقسیم می کند و انجام هر کدام از این قسمت ها را برعهده شخصی می گذارد.

قراردادهای ساختمانی ، قراردادهای تسطیح زمین، قراردادهای راهسازی، قراردادهای حمل و نقل را می توان از طریق قراردادهای پیمانکاری امانی انجام داد.
در قرارداد پیمانی امانی هیچ قراردادی با پیمانکاران خارجی تنظیم نمی شود، خود کارفرما مسئولیت اجرای تمام پروژه را برعهده می گیرد. برای اجرای پروژه موضوع این قرارداد هیچ نوع مناقصه ای برگزار نمی شود.

مزایای و معایب قرارداد پیمانکاری امانی

قرارداد پیمانی امانی نیز مانند انواع دیگر قراردادها مزایا و معایبی دارد که باید با توجه به نوع پروژه و حجم آن و هزینه در نظر گرفته برای آن، این مزایا و معایب را نیز در نظر داشت.

مزایای قرارداد پیمانکاری امانی شامل
۱- حذف هزینه های انتخاب مجری یا پیمانکار
۲- حذف هزینه های بالاسری و سود پیمانکار
۳- امکان استفاده از نیروهای استخدامی کنونی
۴- کاهش هزینه های بازرسی و نظارت

معایب قرارداد پیمانکاری
۱- انجام پروژه با کیفیت پایین به علت آنکه مسئولیت هر بخش از پروژه به عهده افراد مختلف است.
۲- طولانی شدن زمان اجرای پروژه به دلیل میزان هماهنگی کم و عدم برنامه ریزی درست
۳- طولانی شدن گردش کاری خرید و تدارکات
۴- امکان شکست پروژه به دلیل عدم استفاده از نیروهای با تجربه و متخصص
۵- امکان ایجاد هزینه های پنهانی برای پروژه
۶- ابهام در مورد هزینه های واقعی در ابتدای کار و عدم امکان بودجه بندی و برنامه ریزی درست
۷- پرت شدن زیاد مصالح و مواد خام در طول اجرای پروژه

اینها نمونه ای مزایا و معایب قراردادهای پیمانکاری امانی است. به طور کل اگر پروژه کوچک باشد و امکان اجرای سریع و برنامه ریزی شده آن بدون پیمانکار وجود داشته باشد، استفاده از قرارداد پیمانکاری امانی بصرفه می باشد.

برای دریافت دموی آنلاین و حضوری رایگان نرم افزار مدیریت قراردادهای درگاه، کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت