سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان

قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان

قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان

تخریب ساختمان از اولین مراحل ساخت سازه ای جدید است. مسائله ای بسیار مهم که نیازمند دانش و تجربه و انعقاد قراردادی دقیق است. در این مقاله قصد داریم قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان و قسمت های مختلف آن را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان چیست؟

قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان ، قراردادی ست که بین دو شخص حقیقی یا حقوقی به منظور تخریب بنا در مقابل پرداخت هزینه منعقد می شود. در این قرارداد پیمانکار وظایف و تعهداتی را بر عهده می گیرد و کارفرما به تفصیل و با جزییات توقعات خود را از پیمانکار شرح می دهد. در موضوع قرارداد تخریب ساختمان نحوه تهیه مصالح، نحوه اجرای پروژه با جزییات کامل شرح داده می شود و به نقشه یا پیوست خاصی ارجاع می شود.

طرفین قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان

هنگام تنظیم قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان، توصیه می شود که طرفین قرارداد یا نمایندگان قانونی آنها حضور پیدا کنند و مدارک احراز هویت یک دیگر را کنترل کنند و ترجیحا کپی از آن بردارند. اگر یکی از طرفین قرارداد یا هر دوی آنها شخص حقوقی باشند، کنترل مدارک اهمیت بسیار بیشتری دارد.

موضوع قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان

موضوع قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان، توضیح دقیق و با جزییات خدماتی ست که پیمانکار حین اجرای قرارداد و پس از اتمام آن باید انجام دهد. توقعات کارفرما از پیمانکار و خواسته های او باید به تفصیل در قسمت موضوع قرارداد ثبت شود. نحوه تهیه مصالح، نحوه اجرای پروژه با جزییات کامل شرح داده شود و یا به نقشه یا پیوست خاصی اشاره شود.

مبلغ قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان ( به تفکیک و کلی)

مبلغ قرارداد پیمانکاری یا توسط کارفرما تعیین شده یا توسط پیمانکار پیشنهاد داده می شود و در نهایت توافقی نهایی بر روی مبلغ انجام می گیرد. مبلغ نهایی به فاکتورهایی مانند نوع قرارداد، هزینه تهیه مصالح، هزینه های بالا سری، سود پیمانکار و نیروهای انسانی بستگی دارد و به طور کلی در قرارداد ذکر شده و جزئیات آن به قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان پیوست شده یا در متن به آن اشاره می شود.

شرایط پرداخت

پس از توافق بر روی مبلغ قرارداد پیمانکاری نحوه پرداخت ها نیز مشخص می شود. تعداد مراحل پرداخت و میزان و زمان پرداخت باید به طور دقیق مشخص شود. در این قسمت هر چه این مراحل دقیق تر و با جزییات بیشتر نوشته شود، احتمال وقوع اختلافات در آینده کاسته خواهد شد. نحوه پرداخت هزینه پیمانکار (نقدی، اوراق یا هر طریق دیگری) باید مشخصا در متن قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان اشاره شود.

مدت قرارداد تخریب ساختمان

مدت انجام کار یکی از موارد اختلاف بین پیمانکار و کارفرما است. این مورد هنگام وصول مطالبات پیمانکار و محاسبه میزان تاخیر قرارداد پیمانکاری، ممکن باعث بروز مناقشه و اختلاف نظر شود. در این بند تاریخ شروع و پایان قرارداد به شکل دقیق ثبت شود. تعطیلات رسمی و غیر رسمی تعیین گردد. نحوه جریمه تاخیرات پیمانکار در این بند مشخص شود.
مشخص کردن روزهای کاری و روزهای تعطیل می تواند از احتمال بروز اختلاف را در مورد هر نوع تاخیر احتمالی جلوگیری کند. بعضی از کارفرمایان حق هیچگونه تعطیلی کارگاه در تعطیلات رسمی و تقویمی را به پیمانکار نمی دهند. برخی تنها روزهای مشخصی مانند عاشورا یا عید نوروز را در تبصره به عنوان روزهای تعطیلی قید می کنند.

دیرکرد طرفین در انجام پروژه

برای هر روزی که تخریب ساختمان با تاخیر روبرو شود، نیروی انسانی، زمان و سرمایه هدر می شود که می تواند منجر به ضرر و زیان به کارفرما شود. دیرکرد از سمت هر کدام از طرفین قرارداد پیمانکاری باید جبران شود. در حالت عمومی اگر دیرکرد از طرف کارفرما باشد، پیمانکار مجاز به تغییر برنامه زمانبندی نخواهد بود و اگر دیرکرد از طرف پیمانکار باشد، جریمه به صورت نقدی و ریالی از حساب وی کسر خواهد شد.

تخریب و انهدام یک ساختمان در مراحل مقدماتی نیاز به دقت بسیار دارد که خطرات جانی و جبران ناپذیر را از بین ببرد. از جمله این مقدمات می توان بیان داشت:
۱. اخذ پروانه تخریب و نوسازی ساختمان از شهرداری
۲. قطع یا مسدود سازی دسترسی به آب، گاز و برق و تلفن
۳. تعیین محل جمع آوری پسماندها
۴. بیمه کردن کارگاه در قبال حوادث احتمالی
۵. حصار کشیدن پیرامون کارگاه
۶. نصب تابلوی حاوی مشخصات ساختمان
۷. نصب علائم هشدار
۸. نصب پاخور حفاظتی
۹. بررسی شرایط پایداری ساختمان‌های مجاور
۱۰. تعیین روش تخریب ساختمان (به وسیله مواد منفجره یا غیره)
۱۱. تهیه وسایل و تجهیزات ضروری و مورد نیاز

مراحل مقدماتی تخریب ساختمان به چه نحو است؟

نکات ضروری قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان چیست؟

در متن این قرارداد، تبصره ها و بندهایی وجود دارد که باید بصورت شفاف نشان داده شود، در غیر اینصورت فرم قرارداد تخریب ملک از اعتبار ساقط خواهد شد و به مفاد آن استنادی نمی توان کرد. قید اطلاعات زیر در متن قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان مهم است:
• مشخصات و اطلاعات طرفین
• موضوع قرارداد پیمانکاری تخریب ساختمان
• محاسبات و مشخصات فنی ساختمان
• هزینه قرارداد و تعیین نحوه پرداخت آن
• اسناد و مدارک قرارداد مدیریت پیمان تخریب
• تعیین دستگاه نظارت
• مدت انجام قرارداد تخریب
• تعهدات کارفرما
• تعهدات پیمانکار
• موارد فسخ
• مرجع حل اختلاف
• نسخ قرارداد

با نرم افزار مدیریت معاملات درگاه، هر گونه درخواست مناقصه، مزایده، استعلام و … را بصورت آنلاین منتشر کنید. وندور لیست خود را ایجاد کنید. صفر تا صد معامله را آنلاین برگزار کنید. کمیسیون ها را مدیریت کنید. آرشیو الکترونیک قابل جستجوی اسناد داشته باشید. مستندات را بصورت خودکار تولید کنید. برای دریافت دموی رایگان حضوری و آنلاین نرم افزار مدیریت معاملات کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

نتیجه گیری : تنظیم قرارداد پیمانکاری ساختمان نیازمند دانش دقیق در مورد این نوع قرارداد است تا از ضرر و زیان های متعاقب آن جلوگیری شود. نمونه این قرارداد در اینترنت موجود است، ولی دانستن جزییات چگونگی انعقاد قرارداد نیاز به آگاهی و دانش کافی دارد.

امتیاز دهید
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت