سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

قرارداد لام سام چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

قرارداد لام سام

قرارداد لام سام چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

قرارداد لام سام یا “قرارداد قیمت یک قلم” یکی از قراردادهای پرکاربرد در بین قراردادهای پیمانی ساخت و ساز و صنعت است. قرارداد لام سام (Lump Sum) با دیگر قراردادهای پیمانکاری یک تفاوت بزرگ دارد و آن هم اینکه مبلغ کل قرارداد از همان اول تعیین می شود و تا انتهای پروژه پیمانکار موظف است طبق قرارداد، براساس همان مبلغ ثابت و تمام شده کار را تحویل دهد. در صورتی که پیمانکار پروژه را با مبلغ کمتری به پایان برد، سود بیشتری می کند.

قرارداد لام سام به چه معناست؟

از نظر قانونی قراردادها به دو دسته قراردادهای معین و قراردادهای نامعین تقسیم شده است. قرارداد نامعین، قراردادی است که قانون شرایط تنظیم و اجرای آن را به وضوح مشخص نکرده است و تعیین شرایط و مفاد قرارداد را به خود طرفین قرارداد واگذار کرده است.
قراردادهای پیمانکاری نیز جز قراردادهای نامعین هستند که شرایط و مفاد آنها میان کارفرما و پیمانکار قابل توافق هستند. تعیین مبلغ قرارداد نیز یکی از مهمترین موضوعاتی است که زمان عقد قرارداد باید تکلیف آن به روشنی تعیین شود. به عبارتی دیگر مبلغ قرارداد پیمانکاری باید ثابت یا متغیر باشد. قرارداد لام سام قراردادی است که مبلغ آن ثابت و غیر متغیر باشد.
برای تنظیم قرارداد لام سام، قبل از انعقاد پیمان باید تمامی مسئولیت ها، محدوده و موضوع قرارداد به صورت کامل، صریح و شفاف مشخص شده و در قرارداد درج شود. کارفرما می تواند بعد از انعقاد قرارداد تغییرات جزئی داشته باشد که این تغییرات باید در پروژه انعکاس پیدا کند. تاریخ، مراحل و شرایط پرداخت و مبلغ دقیق قرارداد باید به صورت دقیق تعیین شده و در قرارداد ذکر شود.

مزایا و معایب قرارداد لام سام

همانطور که برایتان توضیح دادیم، قیمت تعیین شده برای انجام پروژه در قرارداد لام سام یک قیمت ثابت و مشخص است. استفاده از یک قیمت ثابت برای انجام موضوع قرارداد برای کارفرما ریسکی ندارد ولی برای پیمانکار ریسک زیادی را بهمراه دارد. اگر هزینه انجام پروژه از مبلغ تعیین شده بیشتر شود، پیمانکار ضرر خواهد کرد. البته اگر پیمانکار هنگام انعقاد قرارداد روی مبلغ تعیین شده و هزینه پروژه دقت کرده و مطالعات دقیقی انجام دهد یا برحسب تجربه از میزان دقیق هزینه انجام پروژه آگاه باشد، ریسک کمتری متوجه پیمانکار خواهد شد.
از مزایای یک قلم بودن قیمت، مدیریت ساده امور قرارداد است. بخاطر ثابت بودن و مشخص بودن هزینه ها، کارفرما پرداخت های خود را معمولا بصورت ماهانه و براساس پیشرفت فیزیکی کار برای پیمانکار واریز می کند.

نرم افزار مدیریت امور قرارداد به شما این امکان را می دهد تا انواع قراردادها و اسناد خود را با فرمت مشخص خود وارد سیستم کنید و با چند کلیک آنها را پیدا کنید. صفر تا صد مراحل مزایده یا مناقصه را بصورت آنلاین پیش ببرید. تامین کنندگان خود را ارزیابی کیفی و کمی کنید. وندور لیست تشکیل دهید. استعلام قیمت بگیرید. کمیسیون ها را مدیریت کنید. از تمامی اطلاعات قراردادها، صورت جلسات، کمیسیون ها و … گزارش بگیرید و بسیاری امکانات دیگر.

برای دریافت دموی رایگان حضوری و آنلاین نرم افزار مدیریت امور قرارداد اندیشه پرداز، کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان اندیشه پرداز در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت