سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

برخی موارد مهم در قرارداد که نباید از آن ها غافل شد

برخی موارد مهم در قرارداد که نباید از آن ها غافل شد

برخی موارد مهم در قرارداد که نباید از آن ها غافل شد

در امور تجاری، بندهای قرارداد نه تنها بر امور مورد توافق طرفین، بلکه بر فعالیت های گسترده تری نیز تاثیرگذار خواهد بود. به همین منظور توجه دقیق به آنچه که در قرارداد امضا خواهد شد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این بدین خاطر است که هر اتفاق کوچکی نظیر تغییر یک بند از قرارداد می تواند تغییرات بزرگی در استاندارد یک قرارداد ایجاد نماید در این مقاله چند شرط مهم قرارداد را پوشش می دهیم که نباید از آن غافل شد.

۱) حل اختلاف :

بندهای حل اختلاف، آنچه را که در صورت بروز درگیری اتفاق می افتد بیان می کند. عدم حل اختلافات موجود در قرارداد، منجر به ارسال پرونده به دادگاه خواهد شد.حتما از قطعنامه های پیشنهادی قبل از قرارداد اطمینان حاصل فرمایید چرا که این بندها نحوه رسیدگی به اختلافات احتمالی را مشخص خواهند نمود.

۲) غرامت :

قراردادها اساساً عملی برای کاهش ریسک و تخصیص ریسک محسوب می شوند. بندهای جبران خسارت مربوط به دومی است. غرامت به طرفین اجازه می دهد تا مشخص کنند که چه کسی مسئول خطرات احتمالی خاص پیش روست. لذا توجه به این بندها یکی از موارد مهم در هنگام عقد قرارداد محسوب خواهد شد.

۳) عدم تخلف :

عموماً هنگام هنگام عقد قرارداد با طرف مورد نظر فقط در رابطه با روابط خود با آن طرف فکر خواهید کرد. این در حالی است که بسیاری از مشاغل می خواهند اطمینان حاصل نمایند تا با عقد قرارداد مورد نظر حقوق شخص دیگری نقض نخواهد شد. این که شما برای امضای قراردادهای آینده می بایست طیف گسترده ای از روابط پیمانکاری خود را در نظر بگیرید تنها یکی از دلایل خوب برای نگه داشتن شما در یک مکان متمرکز است.

۴) اولویت موارد :

ترتیب بندهای موجود در قرارداد یکی از موارد حائز اهمیتی است که باید در هنگام عقد قرارداد به آن توجه نمود. در شرایطی که توافق نامه های زیادی در رابطه با یک قرارداد وجود داشته باشد (به عنوان مثال توافق نامه خدمات اصلی، سفارشات خرید و نامه های اصلاحیه) یک بند باید وجود داشته باشد تا مشخص نماید که در صورت بروز اختلافات بین آن ها کدام توافق نامه حاکم است. با تعیین این موضوع از ابتدا، زمان و هزینه ی قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

امتیاز دهید
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت