سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

پرداخت حق بیمه پیمانکاری

پرداخت حق بیمه پیمانکاری

پرداخت حق بیمه پیمانکاری

حق بیمه مبلغی ست که طبق قانون و با توجه به شرایط هر قرارداد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود. پرداخت حق بیمه پیمانکاری براساس مبلغی که در قرارداد پیمانکاری ثبت می شود، انجام می گیرد. به طور کل کارفرمای اصلی وظیفه پرداخت حق بیمه را برعهده دارد، و بدین ترتیب هنگام منعقد شدن قرارداد پیمانکاری به پیمانکار، کارفرما باید بر پرداخت حق بیمه نظارت داشته باشد.

در همین راستا، سازمان تامین اجتماعی به جهت حصول اطمینان از بیمه شدن نیروهای پیمانکار، کارفرماها را موظف کرده تا بخشی از مبلغ قرارداد تا زمان ارائه مستندات بیمه نیروهای کار از سوی پیمانکار، نزد خود نگه دارد. مبلغ حق بیمه پیمانکاری حدود ۵ درصد بهای کل قرارداد است. بنابراین پیمانکار برای دریافت کل دستمزد پیمانکاری خود موظف است که نیروهای کار به خدمت گرفته را بیمه کند و مستندات آن را در اختیار کارفرما قرار دهد.

ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی عنوان می کند که در مواردی که انجام کار به طور مقاطعه به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می شود، کارفرما باید در قراردادی که منعقد می کند مقاطعه کار را متعهد نماید که کارکنان خود و همچنین کارکنان مقاطعه کاران فرعی را نزد سازمان بیمه نماید و کل حق بیمه را به ترتیب مقرر در ماده ۲۸ این قانون بپردازد. پرداخت ۵ درصد بهای کل کار مقاطعه کار از طرف کارفرما موکول به ارائه مافصاحساب از طرف سازمان خواهد بود.

حق بیمه پیمانکاری در انواع قراردادها به چه صورت پرداخت می شود؟

بعد از عقد قرارداد با کارفرما، پیمانکار به دو صورت می تواند قرارداد را اجرا کند:

۱- پیمانکار کار را به تنهایی و بدون کارگر انجام می دهد و چون کارگری ندارد، تعهدی به پرداخت حق بیمه نیز ندارد و لزومی برای حبس ۵ درصد از کل مبلغ نزد کارفرما وجود ندارد.
۲- پیمانکار از کارگر برای اجرای قرارداد استفاده می کند، در این صورت دو نوع رابطه حقوقی ایجاد می شود:

صورت اول: رابطه ای بین پیمانکار و کارفرما وجود ندارد، در این صورت موضوع مشمول قانون تامین اجتماعی نمی شود و کارفرما تکلیفی برای بیمه نمودن پیمانکار ندارد. این حالت زمانی اتفاق می افتد که پیمانکار اول کار را به پیمانکار دوم می سپارد، در این صورت اگر پیمانکار دوم از کارگر استفاده کند، پیمانکار اصلی وظیفه پرداخت حق بیمه را به پیمانکار دارد.

صورت دوم: رابطه ی مستقیم بین پیمانکار و کارگر وجود دارد، که به دلیل وجود رابطه تبعیت یا کارگری و کارفرمایی، پیمانکار ملکف است حق بیمه کارگران را به سازمان بپردازد و کارگران خود را بیمه کند.

همانطور که در مقاله خواندیم، پرداخت حق بیمه پیمانکاری در صورت استفاده از کارگر، برای کارفرما و پیمانکار اصلی یا پیمانکار دوم تعهد ایجاد می کند. از آنجاییکه که هر کارفرما صرف نظر از میزان تخصص و توانمندی، نمی تواند همه پروژه های پیمانکاری را بدون کارگر به سرانجام برساند، دانستن حقوق کارگر و پرداخت حق بیمه پیمانکاری به جهت پیشبرد پروژه براساس قوانین سازمان تامین اجتماعی ضروری خواهد بود.

با نرم افزار مدیریت برگزاری مناقصات و مزایدات شرکت اندیشه پرداز می توانید عوامل پرداخت اجاره ، جریمه، بیمه یا پیش پرداخت را تعیین کنید و همه مراحل پرداخت را فازبندی و زمانبندی کنید. این فقط بخش کوچکی از امکانات وسیع بهترین نرم افزار مدیریت امور قرارداد است. به شما توصیه می کنیم با بقیه امکانات این نرم افزار و سامانه یکپارچه درگاه آشنا شوید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت