سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

هوش تجاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

هوش نجاری چیست؟

هوش تجاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تا بحال برای شما این سوال پیش آمده که هوش تجاری چیست؟ هوش تجاری به سازمان ها کمک می کند تا داده های کنونی و قبلی را تحلیل کنند و بدین ترتیب با سرعت، دید واضح تر و قابل اجراتری برای گرفتن تصمیمات استراتژیک داشته باشند. ابزارهای هوش تجاری با تحلیل گروه های داده ای بزرگ و ارائه در فرمت های دیداری که فهم و اشتراک آنها ساده تر است، کار تحلیل را ساده تر می کنند.

هوش تجاری چگونه کار می کند؟

هوش تجاری چهار مرحله کلیدی را دنبال می کند تا داده های خام را تبدیل بینش هایی با هضم راحت کند، تا هر کسی در سازمان بتواند از آن استفاده کند. سه مرحله اول (جمع آوری داده، تحلیل و تصویر سازی) برای مرحله بعدی که مرحله تصمیم گیری است، اطلاعات فراهم می کند. قبل از استفاده از هوش تجاری، کسب و کارها مجبور بودند همه تحلیل های خود را به صورت دستی انجام دهند، اما اکنون ابزار های هوش تجاری خیلی از فرایندها را خودکار کرده اند و در وقت و تلاش سازمان ها صرفه جویی می کنند.

مرحله ۱- داده ها را از منابع مختلف جمع آوری کرده و تغییر فرمت دهید.

ابزارهای هوش تجاری معمولا از روش استخراج، بارگزاری استفاده می کنند تا داده های ساختاریافته و بدون ساختار را از منابع متعدد جمع آوری می کند. سپس این داده ها قبل از آنکه در یک مکان مرکزی ذخیره شوند، تغییر فرمت و مدل می دهند تا اپلیکیشن ها بسادگی بتوانند با یک مجموعه داده قابل فهم، به تحلیل و پرسش از وضعیت موجود بپردازند.

هوش تجاری

مرحله ۲- روندها و تناقض ها را کشف کنید

داده کاوی یا کشف داده معمولا از اتوماسیون برای تحلیل استفاده می کند تا الگوها و داده های خارج از محدوده را که برای وضعیت کنونی کسب و کار بینش ایجاد می کند، تحلیل کند. ابزارهای هوش مصنوعی اغلب چندین شکل مدل سازی داده و تحلیل را نشان می دهند که شامل داده های اکتشافی، توصیفی، آماری و پیش بینی می شود. از این مدل ها برای کشف اطلاعات، پیش بینی روندها و توصیه هایی برای کسب و کار استفاده می شود.

مرحله ۳- از تصویرسازی اطلاعات برای نشان دادن کشفیات استفاده کنید

گزارش های هوش تجاری از تصویر سازی اطلاعات استفاده می کنند تا یافته ها آسانتر فهم شوند و به اشتراک گذاشته شوند. روش های گزارش دهی شامل داشبوردهای اطلاعاتی تعاملی، چارت، نمودار و نقشه می شود که به کاربرها کمک می کند تا متوجه شوند که چه اتفاقی در حال حاضر در کسب و کارشان می افتد.

مرحله ۴- در لحظه براساس بینش های بدست آمده تصمیم بگیرید

نگاه کردن به داده های کنونی و قبلی در زمینه فعالیت های تجاری به سازمان ها این توانایی را می دهد که سریعا از بینش به سمت عمل حرکت کنند. هوش تجاری منجر به اصلاحات در لحظه و ایجاد تغییرات طولانی مدت می شود که از میزان ناکارآمدی ها می کاهد، با تحولات بازار سازگار می شود، مشکلات تامین کنندگان و مشتری ها را حل می کند.

چرا شرکت ها از ابزارهای هوش تجاری سود می برند؟

ابزارهای هوش تجاری تحلیل اطلاعات و ارزیابی عملکرد را سرعت می بخشند، آنها به سازمان ها کمک می کنند تا ناکارآمدی ها را کاهش دهند، مشکلات احتمالی را نشان دهند، جریان های سرمایه تازه را پیدا کنند و حوزه های رشد آینده را شناسایی کنند.

برخی از مزایای تخصصی تجربه کسب و کار با استفاده از هوش تجاری شامل گزینه های زیرند:

  •  افزایش بهره وری فرایند های عملیاتی
  • پیدا کردن بینش در مورد رفتار مشتری و الگوهای خرید
  •  ردیابی دقیق عملکردهای فروش، بازاریابی و مالی
  •  بنچمارک های واضح براساس داده های قبلی و کنونی
  •  هشدارهای فوری در مورد ناهنجاری های داده و مشکلات مشتری
  • تحلیل هایی که در لحظه بین دپارتمان های مختلف امکان به اشتراک گذاری دارند

اکنون ایده ای گرفتید از اینکه هوش تجاری چیست؟ کمی به استفاده از هوش تجاری در گذشته بپردازیم. در گذشته، ابزارهای هوش تجاری در درجه اول توسط آنالیزورهای داده و کاربرهای آی تی استفاده می شدند. اما اکنون، پلتفرم های هوش تجاری در اختیار هر کسی قرار دارد، از مدیران گرفته تا تیم های عملیاتی که می توانند از آن به عنوان ابزاری بسیار مفید استفاده کنند.

داشبورد مدیریتی نرم افزار مدیریت قرارداد، دارای پلتفرم هوش تجاری می باشد که به آنالیز دقیق اطلاعات و نمایش داده ها به صورت آمار و نمودار می پردازد، از داده های خام سازمان شما اطلاعات تصمیم ساز ایجاد می کند، عملکرد شما را به صورت لحظه ای رصد می کند و می تواند وقایع آینده و روند کاری شما را پیش بینی کند. نرم افزار مدیریت معاملات دارای قوی ترین ابزارها برای مدیرانی ست که می خواهند با استفاده از علم و تکنولوژی و از همه مهمتر تحلیل دقیق، تصمیمات درست، دقیق و موفقی برای آینده کسب و کار خود بگیرند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت