شرح موفقیت استقرار پروژه نرم افزار سامانه درگاه در شرکت ایدرو
استقرار سامانه یکپارچه مدیریت امور معاملات و قراردادهای درگاه در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در شرکت ایدرو کلید خورد. هم اکنون پس از گذشت بیش از دو سال از نصب و پیاده سازی سیستم مدیریت قراردادها و امور مناقصات و مزایدات اندیشه پرداز در شرکت ایدرو، تمامی فعالیت های تجاری این شرکت اعمم از مزایده، مناقصه، قرارداد و … از طریق این سیستم مدیریت می شود.
شرکت ایدرو در یک نگاه:
فعالیت های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را می توان به شش دوره فعالیت از اواسط دهه چهل تا کنون تقسیم بندی کرد. در دوره اول فعالیت این سازمان در فاصله سالهای ۱۳۴۶-۱۳۵۶ این شرکت به ایجاد صنایع بزرگ و مادر و تحرک صنایع وابسته به آنها مشغول بود. این صنایع طیف وسیعی از ماشین آلات کشاورزی و دریایی، تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، تولید انرژی و نیروگاه ها را در برمی گیرد.
دوره دوم (۱۳۶۶-۱۳۵۷) که در دهه نخست استقرار جمهوری اسلامی اتفاق می افتد به اداره بخش وسیعی از صنایع سنگین و پشتیبانی صنعتی از دفاع مقدس از طریق تشکیل ستاد مرکزی در سازمان گذشت.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دوره سوم (۱۳۶۷-۱۳۷۶) به اجرای طرح های بزرگ صنعتی و ملی از جمله پالایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی و احداث نیروگاه، ادغام شرکت های خودروسازی در قالب دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا پرداخت.
دوره چهارم همزمان با ممنوعیت قانونی اجرای طرح های دولتی بود. در این دوره سازمان بیشترین تمرکز خود را به سرمایه گذاری مشارکتی در اجرای طرح صنعتی صرف نمود. علاوه بر این فعالیت ها این سازمان به عنوان پیمانکار، اجرای پروژه های بزرگ در نیروگاه های پارس جنوبی شرکت کرد و برنامه توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور طراحی و اجرا گردید. در این دوره همراه با مشارکت در پروژه های بزرگ ملی در بخش های نفت و گاز و حمل و نقل، بخشی از فعالیت ایدور به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه صنایع پیشرفته اختصاص یافت.
دوره ششم که از سال ۱۳۹۵ تا کنون ادامه دارد مصادف با سیاست های اقتصاد مقاومتی بود. در این دوره پرداختن به اقتصاد دانش بنیان، افزایش تولید و رقابت، بهبود محصولات ساخت داخل، توسعه مناطق ویژه اقتصادی، انتقال فناوری و ایجاد اشتغال در صدر توجه ایدرو قرار گرفت.
شرح مختصری از پیاده سازی نرم افزار مدیریت معاملات درگاه در شرکت ایدرو:
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یکی از سازمان بزرگ دولتی است که همواره در حال انجام پروژه های متعدد در مقیاس بزرگ بوده است. مدیریت قرادادها و معاملات در سازمان های بزرگ که هر ساله تعداد قابل توجهی معامله برقرار می کنند، چالشی بزرگ محسوب می شود. اگر فرایند مدیریت قراردادها سازمانهایی به این وسعت به صورت دستی پیش برود، این چالش ها چندین برابر می شود. کاغذ بازی و هزینه های گزاف آن، عدم هماهنگی بین تیم های مختلف، عدم شفاف بودن هزینه ها و متحمل شدن هزینه های اضافی تنها بخشی از مشکلات مدیریت قراردادها به شکل دستی هستند. همه این چالش های غیر ضروری مدیران شرکت ایدور را بر آن داشت تا از بین راهکارهای مدیریت قراردادها و مناقصات و مزایدات، مناسب ترین راهکار نرم افزاری موجود را انتخاب کنند که چیزی نبود جز سامانه مدیریت معاملات درگاه.
از قابلیت های این سامانه که آن را تبدیل به بهترین گزینه موجود در بازار می کرد شامل پورتال تامین کنندگان و امکان ارزیابی و امتیاز دهی به آنها و تشکیل وندور لیست، ساختار چندهولدینگی، امکان گزارش گیری، تولید خودکار مستندات، استعلام قیمت و ثبت و کنترل کمیسیون و ….. است.
برخی از مزیتهای رقابتی نرم افزار مدیریت معاملات درگاه:
- امکان مدیریت تامین کنندگان و تشکیل وندور لیست
- دارای ساختار چند هولدینگی
- دوزبانه بودن و امکان معامله با شرکای خارج
- امکان ارائه قیمت براساس مبلغ ارزی
مهدی موسوی
خیلی عالی
ارزوی موفقیت برای تیم خوب اندیشه پرداز
ادمین
ممنون از شما