سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

مبالغ مشروط در قرارداد (Provisional Sum)

مبالغ مشروط در قرارداد

مبالغ مشروط در قرارداد (Provisional Sum)

مبلغ اولیه ی پیمان پس از عقد قرارداد، تنها در یکی از سه شرایط “تغییر مقادیر“، “تعدیل قرارداد” و یا “مبالغ مشروط در قرارداد” قابل تغییر می باشد.

ما در مقالاتی جدا به تفصیل به تعاریف هر یک از موارد ذکر شده پرداخته ایم که با کلیک بر آن ها می توانید مطالب را مشاهده نمایید، لذا در این مطلب به توضیح کوتاهی در مورد هر کدام بسنده کرده و به تفصیل در رابطه با جزئیات “مبالغ مشروط در قرارداد ” می پردازیم.

تغییرات مقادیر:

در برخی موارد در حین اجرای فعالیت های پیمانکاری، ممکن است کارفرما از پیمانکار، درخواست تغییرات و کار جدید علاوه بر کارهای تعیین شده در چارچوب موضوع اصلی قرارداد داشته باشد. لذا این امکان در نظر گرفته شده که مبلغ قرارداد در بازه ی ۲۵% مبلغ اولیه، افزایش و یا کاهش یابد. مشاهده جزئیات بیشتر

تعدیل قرارداد:

در مواردی ممکن است نرخ قیمت اولیه ی کار مورد بحث در موضوع قرارداد بر اساس طولانی بودن مدت روند قرارداد و تغییرات ناشی از کاهش ارزش پول، تغییر یابد در چنین شرایطی بحث تعدیل قرارداد  (تغییر و اصلاح در شروط قرارداد به منظور انطباق قرارداد با خواست جدید دو طرف) مطرح می گردد. مشاهده جزئیات بیشتر

مبالغ مشروط در قرارداد:

پرداخت هزینه های اضافی ناشی از انجام موارد غیرقابل پیش بینی حین اجرای  عملیات پیمانکاری که به دستور کارفرما توسط پیمانکار انجام خواهد گرفت در قالب مبحثی تحت عنوان “مبالغ مشروط در قرارداد” پیش بینی شده است.

بدین ترتیب سقف مبلغی با عنوان “مبلغ مشروط” در متن قرارداد و یا الحاقیه های مرتبط با آن قرارداد درج خواهد شد.

شرایط استفاده از مبلغ مشروط در قرارداد:

پرداخت از محل مبلغ مشروط، به تناسب کارها، خدمات، تامین مصالح و … صورت می گیرد که با دستور کارفرما از پیمانکار درخواست شده باشد.

ذکر این نکته الزامی است که درج مبلغ مشروط در پیمان هیچ گونه تعهدی برای کارفرما در قبال پیمانکار به همراه نخواهد داشت و پرداخت آن مستلزم ارائه ی صورت وضعیت و فاکتور عملیات انجام شده از جانب پیمانکار خواهد بود .

نرم افزار مدیریت قراردادهای درگاه، تمامی فرایندهای کنترل قرارداد نظیر مبالغ مشروط در قرارداد، تغییر مقادیر، مابه التفاوت و تعدیل ها، افزایش کاهش ۲۵%، متمم ها و الحاقیه های قرارداد، تاخیرات و تعلیق ها، تحویل یا فسخ پیمان را پوشش خواهد داد.

مشاهده کلیه امکانات نرم افزار امور قراردادها

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت