سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

نحوه ثبت شرکت تعاونی و کاربرد آن

ثبت شرکت تعاونی

نحوه ثبت شرکت تعاونی و کاربرد آن

شرکت تعاونی یکی از انواع شرکت های اصلی پر تعداد در کشور ماست که در ماهیت و تعریف و خط مشی اقتصادی با دیگر شرکت ها متفاوت است. هدف اصلی شرکت های تعاونی بر خلاف شرکت های مدنی و تجاری، کسب منفعت تجاری نبوده و رفع نیازهای اعضاء، بهبود اوضاع اقتصادی و تامین کالا و خدمات گروه هدف اصلی شرکت است. ثبت شرکت تعاونی براساس قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی و دستورالعمل شرکت های تعاونی انجام می شود. از آنجاییکه که کلیه شرکت های تجاری باید در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برسند، شرکت تعاونی نیز از این قائده مستنثی نیست. برای ثبت شرکت تعاونی باید اعضاء شرکت حداقل هفت نفر و سرمایه آن حداقل ۱۰ میلیون تومان باشد. تا مراحل قانونی ثبت شرکت تعاونی انجام نگیرد، امکان فعالیت و استفاده از تسهیلات قانونی را ندارد، در نتیجه ثبت شرکت تعاونی برای موسسین آن ضروری است.

انواع شرکت های تعاونی

شرکت های تعاونی از نظر نوع کسب منفعت اقتصادی به دو نوع تقسیم می شوند

۱- شرکت تعاونی تولیدی
همانطور که از اسم آن مشخص است، شرکت تعاونی تولیدی برای تولید نوعی محصول یا ارائه نوعی خدمات تشکیل می شود. این محصولات یا خدمات می توانند شامل خدمات کشاورزی و دامداری و دامپروری، معدن، صنعت، صنایع دستی و …. می شود.
۲- شرکت تعاونی توزیعی
شرکت تعاونی توزیعی برای توزیع یا پخش نوعی محصول یا خدمات که به کاهش قیمت ها در بازار کمک می کند، تشکیل می شود. فروشگاه های تعاونی، تاکسیرانی ها از این دسته هستند.

 

شرکت های تعاونی از نظر ثبت در قانون به دو نوع تقسیم می شوند

۱- شرکت تعاونی عام   

عضویت در شرکت تعاونی عام برای عموم مردم آزاد است. اعضاء هیئت مدیره و سهامداران شرکت تعاونی عام برای تامین بخشی از سرمایه اولیه شرکت موظف هستند که سهام شرکت را به عموم عرضه کنند.

۲- شرکت تعاونی خاص 

شرکت تعاونی خاص شرکتی است که عضویت آن برای گروهی خاص از جمله کارگران، کارمندان، کشاورزان، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار و … آزاد است.

نحوه تشکیل شرکت تعاونی

• شرکت تعاونی باید حداقل دارای هفت عضو باشد که همه آن ها دارای تابعیت ایرانی باشند، ممنوعیت قانونی و حجر نداشته باشند.
• حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت تعاونی عام 10 میلیون تومن و برای تشکیل شرکت تعاونی خاص 1 میلیون است.
• سرمایه غیر نقدی شرکت باید توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری شده و حداقل 35 درصد مبلغ اولیه سرمایه شرکت باید به حساب شرکت واریز شود.
• طرح پیشنهادی شرکت تعاونی و تقاضای تشکیل آن باید به اداره تعاون تسلیم شود. در صورت نیاز به اخذ مجوز، مجوز فعالیت باید از نهاد مربوطه کسب شود و پس از تهیه اساسنامه پیشنهادی و افتتاح حساب به نام تعاونی در صندوق تعاون، افراد واجد شرایط عضویت در شرکت تعاونی دعوت شوند.
• تعیین روزنامه کثیر النتشار شرکت و انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی، تصویب اساسنامه شرکت و انتخاب مدیران و بازرسان شرکت تعاونی از دیگر شرایط ثبت شرکت ها می باشد.
• هیئت مدیره باید با اعطای وکالت به مدیر عامل یا یکی از اعضای هیئت مدیره، نماینده قانونی شرکت را انتخاب کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت های تعاونی

• مجوز اداره تعاون
• اساسنامه مورد تصویب شرکت تعاونی دارای مهر اداره تعاون مربوطه
• صورت جلسه اولین مجمع عمومی عادی دال بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیئت مدیره و بازرسان
• رسید بانکی پرداخت 35 درصد سرمایه اولیه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون، اصل گواهی کارشناس رسمی دادگستری با موضوع قیمت گذاری اموال
• لیست اسامی و مشخصات و نشانی اعضای هیئت مدیره و بازرسان
• صورت جلسه اولین هیئت مدیره دال بر انتخاب رئیس و منشی هیئت مدیره و انتخاب صاحبان امضا مجاز و اسامی مشخصات آنها و مدیر عامل
• تقاضانامه و شرکت نامه که به صورت اوراق چاپی توسط اداره ثبت شرکت قرار می گیرد، در دو نسخه
• تصویر شناسنامه و مدارک تحصیلی اعضا
• تصویر گواهی پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
• گواهی سوء پیشینه اعضا

هزینه ثبت شرکت تعاونی

۱- پرداخت ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت
۲- هزینه های صدور گواهی عدم سوء پیشینه اعضاء
۳- ۵۰ هزار تومان هزینه انتخاب نام شرکت تعاونی
۴- هزینه حق تمبر شرکت
۵- هزینه پست مدارک
۶- هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی و کثیر النتشار

برای ثبت شرکت تعاونی باید به آدرس irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و مراحل ثبت نام و ارسال مدارک را به ترتیب پر کنید. پس از طی مراحل اینترنتی ثبت شرکت تعاونی، می توانید درخواست خود پیگیری کرده و در صورتی که پیغام کارشناس ثبت شرکت ها، مبنی بر تحویل اوراق و اسناد فیزیکی را دریافت نمودید، پرینت اوراق مدارک را در سایت و از طریق پست سفارشی، برای مرجع ثبت شرکت ها ارسال کنید.

با نرم افزار مدیریت قرارداد و برگزاری مناقصات اندیشه پرداز، تمامی اسناد کاغذی خود را بصورت الکترونیکی ثبت کنید و در زمان لازم آنها را با چند کلیک پیدا کنید، صفر تا صد مراحل برگزاری مناقصه و مزایده و دریافت پاکات را بصورت آنلاین برگزار کنید. صورت وضعیت ها را کنترل کنید، کمیسیون ها را مدیریت کنید، گزارش گیری کنید، مراحل پس از انعقاد قرارداد را نظارت کنید، تامین کنندگان را ارزیابی کنید، وندور لیست تشکیل دهید و بسیاری امکانات دیگر.

برای دریافت دموی رایگان حضوری یا آنلاین نرم افزار مدیریت امور قراردادها اندیشه پرداز، کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان اندیشه پرداز در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت