سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

نحوه ارائه پیوست های دادخواست

پیوست های دادخواست

نحوه ارائه پیوست های دادخواست

پیوست های دادخواست اسناد و مدارکی است که به عنوان سند و ادله اثبات دعوا به دادگاه ارائه می شود، این پیوست ها در انتهای دادخواست ضمیمه می شوند تا رای دادگاه با توجه به آنها صادر شود. این پیوست ها باید با اصل سند مطابقت داشته باشند و تطابق آنها مورد تایید یکی از مراجع صالح قضایی قرار گیرد.

برای شروع فرایند دادرسی باید ابتدا دادخواستی تهیه و تقدیم دادگاه بشود. دادخواست در فرمی چاپی از پیش تنظیم شده تهیه و تکمیل شده و تقدیم دادگاه می شود. یکی از قسمت های مهم دادخواست، دلایل و پیوست های دادخواست است که با استناد به آنها، دعوا خود را اثبات می کنیم و باید آنها را ضمیمه یا پیوست دادخواست کنیم.

ماده ۵۷: خواهان باید رونوشت یا تصویر اسناد خود را پیوست دادخواست نماید . رونوشت یا تصویر باید خوانا و مطابقت آن با اصل گواهی شده باشد. مقصود از گواهی آن است که دفتر دادگاهی که دادخواست به آنجا داده می شود یا دفتر یکی از دادگاه های دیگر یا یکی از ادارات ثبت اسناد یا دفتر اسناد رسمی و در جایی که هیچ یک از آنها نباشد بخشدار محل یا یکی از ادارات دولتی مطابقت آن را با اصل گواهی کرده باشد در صورتی که رونوشت یا تصویر سند در خارج از کشور تهیه شده باید مطابقت آن با اصل در دفتر یکی از سفارت خانه ها و یا کنسولگری ایران گواهی شده باشد.

هر گاه اسنادی از قبیل دفاتر بازرگانی یا اساس نامه شرکت و امثال آنها مفصل باشد ، قسمت هایی که مدرک ادعاست خارج نویس شده پیوست دادخواست می گردد. علاوه بر اشخاص و مقامات فوق ، وکلای اصحاب دعوا نیز می توانند مطابقت رونوشت های تقدیمی خود را با اصل تصدیق کرده پس از الصاق تمبر مقرر در قانون به مرجع صالح تقدیم نمایند.

نحوه پیوست کردن ضمائم دادخواست به میزانی اهمیت دارد که قانون آیین دادرسی مدنی در مورد آن نکاتی ارائه کرده است. البته ممکن است دادخواست هیچگونه پیوستی نداشته باشد و خواهان در دعوای خود به هیچگونه سندی استناد نکند ولی اگر خواهان در دادخواست خود به سندی استناد کرد، باید در قسمت پیوست های دادخواست، آن سند یا مستندات را ضمیمه کند. البته نه اصل اسناد، بلکه رونوشت یا کپی آنها باید ضمیمه شود.
صدور حکم توسط مراجع قضایی منوط به اثبات مطالبی از سوی قاضی است، مدارک و اسناد مثبته دعوا باید در انتهای دادخواست ضمیمه بشود و به مرجع قضایی رسیدگی کننده به دعوا تحویل داده شود.

دادخواست و کلیه برگ های پیوست آن باید در دو نسخه تنظیم و تحویل دادگاه شود. در صورتی که خوانده بیش از یک نفر باشد، یعنی خواهان علیه چندین نفر اقامه دعوا کرده باشد، به تعداد خوانده باید یک نسخه از دادخواست و پیوست های آن تقدیم دادگاه شود.
رونوشت و تصاویر اسنادی که خواهان به آنها استناد نموده باید خوانا باشد و مطابقت آن با اصل گواهی به تایید برسد. به عبارت دیگر باید دفتر دادگاهی که دادخواست را به آنجا ارائه نمودیم یا دفتر یکی از دادگاه های دیگر یا یکی از دفاتر اسناد رسمی، بخشدار محل یا یکی از ادارات دولتی باید مطابقت اسناد را با اصل آنها گواهی کند. در صورتی که رونوشت یا تصویر اسناد در خارج از کشور تهیه شده باشد، مطابقت این اسناد با اصل باید توسط دفتر یکی از سفارتخانه ها یا کنسولگری ها ایران گواهی شود.

اگر اسناد مفصل و حجم آن زیاد باشد، مانند اسنادی مثل اساسنامه شرکت یا امثال اینها، تنها قسمت هایی که مدرک ادعا هستند خارج شده و پیوست دادخواست می شوند. اگر اسناد به زبان فارسی نباشند، علاوه بر رونوشت یا تصویر، ترجمه گواهی شده سند مورد نظر پیوست دادخواست شود. صحت ترجمه و مطابقت رونوشت با اصل را مترجمین رسمی یا ماموران کنسول گواهی می کنند.

با نرم افزار دعاوی حقوقی اندیشه پرداز می توانید انواع پرونده را به تفکیک ماهیت موضوع آنها اعم از حقوقی، کیفری، اظهارنامه، اداری و …. ثبت و تعریف کنید. انواع احضاریه، شکوائیه، دادخواست، تجدید نظر، اعتراض، لوایح و …. ثبت و ویرایش کنید. مشخصات وکلا و مشاوران حقوقی به همراه طرف مقابل پرونده ثبت کنید. به ارجاع پرونده ها بین کارشناسان با قابلیت پیگیری آخرین وضعیت هر پرونده بپردازید. در قسمت مدیریت املاک می توانید اطلاعات کامل مربوط کلیه املاک تحت تملک و استیجاری سازمان یا نهاد مورد نظرتان ثبت کنید. اطلاعات مربوط به قراردادهای اجاره و تمدید آنها را ثبت و نگهداری کنید. مستندات هر ملک را با امکان تعیین سطح دسترسی بایگانی کنید. تغییرات مربوط به هر ملک را ثبت و پیگیری کنید و بسیاری امکانات دیگر.

برای درخواست دموی رایگان حضوری یا آنلاین نرم افزار دعاوی حقوقی، نرم افزار خرید و تدارکات یا نرم افزار برگزاری مناقصات و مزایدات کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت