سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

مناقصه محدود چیست؟

مناقصه محدود چیست؟

مناقصه محدود چیست؟

مناقصات از نظر قیمت به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم شده و از نظر فرایند برگزاری به سه دسته مناقصه یک مرحله ای، مناقصه دو مرحله ای و مناقصه محدود طبقه بندی می شوند.
مناقصات و معاملات سازمان های دولتی، به دلیل تامین منافع و مصلحت عموم انجام می گیرد، به همین دلیل این سازمان ها براساس قانون باید از راه هایی مانند مناقصه یا مزایده این کار را انجام دهند.

در ماده ۲ قانون برگزاری مناقصات ذکر شده است که مناقصه فرایندی ست رقابتی برای واگذاری تامین کالاها و خدمات مورد نظر که موضوع معامله هستند به مناقصه گری که کمترین قیمت را پیشنهاد دهد.
ماده ۴ قانون برگزاری مناقصات می گوید که انواع مناقصه از نظر روش دعوت مناقصه گران به دو قسم مناقصه عمومی و مناقصه محدود تقسیم می شود.

قبل از آنکه مناقصه محدود را برای شما توضیح دهیم، لازم است بگوییم که مناقصه عمومی مناقصه ای ست که آگهی عمومی آن به عنوان فراخوان مناقصه به اطلاع کلیه مناقصه گران می رسد.

مناقصه محدود چیست؟

حال سوال پیش می آید که مناقصه محدود چیست؟ مناقصه محدود وقتی برگزار می شود که بالاترین مقام دستگاه مناقصه گزار با آوردن دلیل، محدودیت برگزاری مناقصه عمومی را تائید کند.
در مناقصه محدود، سازمان یا اداره دولتی که قصد برگزاری مناقصه را دارد، به انتخاب خود اشخاصی را که برای شرکت در مناقصه مناسب تشخیص می دهد انتخاب می کند و برای آنها دعوت نامه می فرستد، در این دعوت نامه شرایط مناقصه به پیمانکارانی که نام آنها در فهرست واجدین صلاحیت آمده باشد، ارسال می شود. فهرست واجدین شرایط را سازمان برنامه و بودجه استان ها یا کشور منتشر می کند.

پس از آن سازمان دولتی با توجه به صلاحیت های شرکت مورد نظر مانند تجربه آنان، تضمین کیفیت کالا و خدمات، توان مالی و امکاناتی (ماشین آلات و لوازم مورد نیاز و کادر متخصص) و حسن انجام کار یا حسن سابقه فهرستی از پیمانکاران مورد تایید را تهیه کرده و مناقصه را فقط بین آنها برگزار می کند، به این نوع برگزاری مناقصه، مناقصه محدود می گویند.

تشخیص صلاحیت شرکت های متقاضی توسط کمیسیونی متشکل از سه نفر که از طرف وزیر یا رئیس سازمان انتخاب شده اند، انجام می شوند. افراد مذکور بر اساس میزان تخصص و آگاهی برگزیده می شوند و پس از بررسی مدارک داوطلبان و تایید وزیر یا رئیس سازمان مورد نظر نتیجه به پیمانکارانی که مورد تایید قرار گرفته اند ابلاغ خواهد شد و اسامی آنها در فهرست واجدین صلاحیت درج خواهد شد.

فرقی نمی کند که مناقصات شما یک مرحله ای، دو مرحله ای یا محدود باشد، نرم افزار برگزاری مناقصات و مزایدات به شما این امکان را می دهد که فراخوان مناقصه خود را برای عده ی معدودی از پیمانکاران ارسال کنید و از آنها بخواهید که مدارک لازم را جهت تایید صلاحیت برای شما بفرستند. پس از بررسی صلاحیت و ارزیابی های مورد نیاز، پیمانکاران انتخاب شده به عنوان وندور لیست در سیستم ثبت می شوند. سپس مراحل بعدی برگزاری مناقصه انجام خواهد شد. با نرم افزار مدیریت مناقصات و مزایدات سهم خود را از سود هر معامله به میزان قابل توجهی بالا ببرید، روند گردش قرارداد را تسریع و آسان کنید و شفافیت مالی و کاری خود را بیشتر کنید. تیم فروش اندیشه پرداز مشتاق راهنمایی شما در مورد امکانات جامع نرم افزارهای مدیریت معاملات هستند. با ما در تماس باشید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت