سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

مقررات ناظر، شرایط و روش تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

مقررات ناظر، شرایط و روش تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

نوع دیگری از شرکت­های سرمایه، شرکت­های با مسئولیت محدود است که در ماده­ 94 قانون تجارت 1311 در تعریف آن مقرر شده «شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل­ شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه ­ی خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند».

اصل محدود بودن مسئولیت شرکا تا میزان سرمایه خویش

یکی از اوصاف بنیادین شرکت­های سرمایه بالاخص شرکت با مسئولیت محدود به ­شمار می­رود تا آن­جا که از دید قانون­ گذار آن چنان مهم در نظر گرفته شده که نام شرکت مزبور متضمن همان ویژگی اصلی آن، یعنی مسئولیت محدود است.

محدود بودن مسئولیت شرکا به شرحی که گفته شد و نیز ممنوعیت قید نام یک یا چند تن از شرکا در کنار نام شرکت، نشانگر برتری جایگاه سرمایه بر اعتبار شرکا در این شرکت است.

پیروی همین مطلب ماده ۹۵ مقرر می­کند « در اسم شرکت باید عبارت (بامسئولیت محدود) قید شود و الا آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. اسم شرکت نیز نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد و الا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت».

منبع مطلب : مرجع حقوقی ایران

شرکت اندیشه پرداز با بیش از ۱۰ سال سابقه کار در تولید و عملیاتی نمودن نرم افزار امور قراردادها و مناقصات و عملیاتی نمودن آن در بیش از ۱۰۰ سازمان بزرگ از جمله شرکت ملی مس ایران، سازمان آب و برق خوزستان و شرکت ارتباطات زیر ساخت  و… شما عزیزان را به برگزاری جلسه معارفه نرم افزار مدیریت معاملات درگاه دعوت مینماید.

امتیاز دهید
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت