سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

کمیسیون معاملات چیست و اعضای آن چه وظایفی دارند؟

کمیسیون معاملات

کمیسیون معاملات چیست و اعضای آن چه وظایفی دارند؟

قبل از آنکه به اهمیت مدیریت کمیسیون معاملات در اجرای معاملات سودده بپردازیم. کمی راجع به این صحبت کنیم که کمیسیون معاملات چیست.
کمیسیون معاملات هئیتی ست که برای کنترل و ثبت معاملات تشکیل می شود. قبل ها کمیسیون معاملات بیشتر در سازمان های دولتی وجود داشت، ولی اکنون شرکت های خصوصی نیز از این سیستم استفاده می کنند. کمیسیون معاملات ارتباط مستقیمی با انبار و تدارکات و سیستم قراردادها دارد. به کمیسیون معاملات، آئین نامه معاملات نیز می گویند.

هدف تعیین آئین نامه یا کمیسیون معاملات، تصمیم گیری و نظارت براجرای صحیح معاملات شرکت برای رسیدن به دستاوردهای سازمان است. کمیسیون معاملات وظیفه دارد مسائل مالی، فنی و حقوقی را در جهت منافع و مصالح شرکت یا سازمان نظارت کند یا در صورت لزوم اصلاحات خود را اجرا کند.
یکی از نتایج وظایف فوق الذکر این است که شرکت معامله های خود را بهینه ترین شکل ممکن، طبق اصول درست و با توجه به بودجه انجام دهد.

کمیسیون معاملات باید در موعد مقرر، فراخوان مناقصه جلسات را تشکیل دهد. ارزیابی شکلی پیشنهاد های قیمت را انجام دهد. ارزیابی شکلی یعنی بررسی کامل بودن مدارک و امضاها، خوانا بودن و غیر مشروط بودن پیشنهاد های قیمت، پس از آن کمیسیون معاملات وظیفه دارد تا پیشنهادهای قابل قبول را تعیین کند و در مناقصات دومرحله ای به کمیته فنی و بازرگانی ارجاع دهد. در آخر این کمیسیون معاملات است که برندگان اول و دوم مناقصه را انتخاب می کند و در مورد تجدید یا لغو معامله تصمیم گیری می کند. اینها همه از وظایف اصلی و کلی کمیسیون معاملات هستند، ولی کمیسیون معاملات بسیاری وظایف دیگر نیز در راستای رسیدن به اهداف شرکت در هر معامله دارد. مدیریت کمیسیون مبحثی ست که به همه این وظایف می پردازد.

مدیریت کمیسیون معاملات چیست؟

مدیریت کمیسیون معاملات به معنای مدیریت تمامی فرایندهای مهم برای برگزاری معاملات به منظور بیشتر کردن سود معامله و تسریع روند اجرای معامله به بهترین شکل است. ثبت مصوبات کمیسیون و صورت جلسات کمیسیون، مشخص نمودن حاضرین و غایبین در جلسه، بررسی اسناد پیمانکاران، تعیین ارزیابی های کیفی و فنی مورد نیاز و بسیاری وظایف دیگر که برای برگزاری معامله به بهترین نحو ممکن امکان پذیر است. نرم افزار مدیریت برگزاری مناقصات و مزایدات اندیشه پرداز، تمامی مراحل مدیریت کمیسیون معاملات را خودکارسازی می کند. با استفاده از این نرم افزار اعضای کمیسیون می توانند با قابلیت ویدیو کنفرانس در هر جای جهان با هم در ارتباط باشند، در این صورت لزوم برگزاری جلسات حضوری از بین می رود و فرایند تصمیم گیری و انتخاب برنده سریع تر پیش می رود. راهکارهای اندیشه پرداز پاسخگوی تمامی نیازهای سازمان شما در مدیریت مناقصات هستند. برای دریافت دموی رایگان به صورت آنلاین یا حضوری فرم مورد نظر را در سایت تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

۵/۵ - (۶ امتیاز)
۴ دیدگاه
  • حسینی
    پاسخ
    ارسال شده در۱:۳۸ ب٫ظ,۴ خرداد ۱۴۰۲

    باسلام وتحیات
    از معلومات بارگذاری شده استفاده کردم ضمن قدردانی و تشکر آرزوی تندرستی و موفقیت افزون دارم

    • ادمین
      پاسخ
      ارسال شده در۵:۰۵ ب٫ظ,۶ خرداد ۱۴۰۲

      با سلام و عرض خسته نباشید ممنون از توجه شما

  • ابراهیمی
    پاسخ
    ارسال شده در۳:۵۵ ب٫ظ,۲۰ خرداد ۱۴۰۲

    با سلام از اعضای کمیسیون معاملات می‌تواند عضو کمیته فنی بازرگانی هم باشد؟

    • اشکان
      پاسخ
      ارسال شده در۸:۴۹ ق٫ظ,۱۶ مهر ۱۴۰۲

      خیر.کمیسیون فنی بازه قیمتی را اعلام میکند و قرارداد را برای افراد واجد شرایط ارسال می کند.اما نمی تواند عضو کمیسیون معاملات باشد و بالعکس.فقط می تواند در جلسه دعوت شود

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت