سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

مدیریت تامین کننده چیست؟

مدیریت تامین کننده چیست؟

مدیریت تامین کننده چیست؟

مدیریت تامین کننده چیست؟ فرایندی که شناسایی، ارزیابی، دعوت، معامله، قرارداد و همکاری کارآمد با تامین کنندگان درست را بهینه می کند. مدیریت تامین کننده راهکاری ست که از طریق آن حداکثر سود از پولی که یک سازمان به تامین کننده خود می دهد، بدست می آید. از آنجاییکه تامین کننده در اجرای موثر و سریع قراردادهای یک سازمان نقش مهمی ایفا می کند، اینکه تامین کننده و سازمان به شکل موثر و کارآمد با هم ارتباط داشته باشند بسیار مهم است. زنجیره تامین امروزه شامل اکوسیستم پیچیده و بزرگی از تامین کنندگان و شرکای تجاری می شود. سازمان های بزرگ ممکن است همزمان به صدها تامین کننده برای اجرای قرادادهایشان متکی باشند. در نتیجه مدیریت تامین کننده به شکل حرفه ای و درست در همه جنبه های قرارداد و کاهش هزینه ها به سازمان کمک می کند

با گسترده شدن شبکه های تامین کنندگان، فرایندهای مدیریت تامین کننده به میزان بسیاری پیچیده و زمانبر و هزینه بر شده اند. تکیه بسیار بر فرایندهای دستی و کاغذی و پر کردن فرم ها یکی از چالش های مهمی ست که به کاهش سرعت اجرای قرارداد و افزایش خطای انسانی می انجامد.

ضرورت های استفاده از راهکار درست مدیریت تامین کنندگان

  • افزایش مقیاس عملیاتی که منجر به افزایش نیاز به تامین کنندگان داخلی و همچنین خارجی می شود.
  • پیچیده گی فزاینده زنجیره های تامین که منجر به افزایش میزان و عمق جایگاه تامین کنندگان یک سازمان می شود
  • مدیریت داده های تامین کننده به سازمان ها این امکان را می دهد که داده های حیاتی تامین کنندگان را ساده کنید تا بینش های بامعناتری برای بهبود مدیریت تامین کننده به دست بیاورید.
  • ایجاد ارتباط طولانی مدت با تامین کننده به سازمان و تامین کنندگان این امکان را می دهد تا به شکل معنادار و موثری با یکدیگر همکاری کنند و در طولانی مدت برای عملکرد بهینه با یکدیگر هم افزایی پیدا کنند.
  • استحکام ارتباط با تامین کننده تضمین می کند که در زمان بحران های درونی و بیرونی سازمان، از اینکه عملکرد کسب و کار شما دچار نوسان نخواهد شد، اطمینان حاصل کنید.
  • افزایش رقابت در بازار نشان می دهد که سازمان ها باید جنبه هایی در فرایندهای سازمانی که برای آنها یک مزیت رقابتی ایجاد می کند را شناسایی کرده و بهبود ببخشند.

مزیت های فوق العاده ای که مدیریت تامین کنندگان برای سازمان شما به ارمغان می آورد

کاهش هزینه ها

معمولا بستن قرارداد با تامین کنندگان جدید هزینه های قابل توجهی به شرکت وارد می کند، اما داشتن یک برنامه مدیریت تامین کنندگان خوب می تواند بسیاری از این هزینه ها را حذف کند.همکاری با تامین کننده کلیدی در یک رابطه دوجانبه سودمند، می تواند در دراز مدت به صرفه جویی هزینه ها کمک قابل توجهی بکند.

رابطه همکاری خوب با تامین کننده نه تنها منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود، مشکلات دسترسی به کالا و خدمات را کاهش می دهد، از تاخیرها و ایجاد مشکلات کیفی می کاهد که این به معنای خدمت رسانی خوب به مشتری و در نهایت سودآوری بیشتر برای شرکت است.

افزایش بهره وری
با تدوین شکل تعریف شده و درست از مدیریت تامین کننده، تعاملات بهبود می یابد. تامین کنندگان درک بیشتری از کسب و کاری که به آن خدمت می رسانند کسب می کند و این درک به آنها اجازه می دهد که به شکل موثرتری نیازهایشان را برطرف کنند. تاخیر در زنجیره تامین و جریان گردش کاری به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

به حداقل رسیدن نوسان قیمت
هیچ چیز به اندازه نوسان های چشمگیر قیمت در بازار مصرف کنندگان را نمی ترساند. گاهی اوقات این نوسانات نتیجه مستقیم افزایش نوسانات قیمت کالاها است. با اینحال با اتخاذ اصول مدیریت تامین کننده، شرکت ها می توانند از قیمت های مقطوع و افزایش قیمت منطقی، در ازای شرایط طولانی تر قرارداد، حداقل سطوح سفارش یا سایر معیارهای واجد شرایط استفاده کنند.
داشتن دید واضح و غیر مبهم به کسب و کار اجازه می دهد تا ساختار قیمت گذاری را با اطمینان بیشتری تعیین کنند. داشتن معیار قیمت گذاری تا حدودی مشخص، مشتریان وفادارتری برای شما به ارمغان می آورد.

ادغام زنجیره تامین
از آنجایی که حوزه های خاصی از تامین کنندگان و خریداران با یکدیگر کار می کنند، هر دو کارهای داخلی یک دیگر را می شناسند. در بعضی موراد، هر دو طرف می توانند تجربیات و عملیات کاری خود را بکار گیرند تا بهتر با یکدیگر کنار بیایند و این می تواند منجر به بهره وری های بیشتر و مزایای عملیاتی شود.
ادغام زنجیره تامین باعث می شود که از تعداد تامین کنندگانی که سازمان ها از آنها خریداری می کنند کاسته شود و فرایند خرید ساده تر شده و اختصاص دهی بودجه آسانتر شود.

همانطور که ملاحظه کردید حفظ ارتباط خوب با تامین کننده از موارد ضروری ست که به شما در کاهش هزینه ها، تسریع و بهبود جریان گردش کاری و افزایش بهره وری کمک می کند. در دنیای پر از رقابت امروز اگر نتوانید به تامین کنندگان خود تکیه کنید، حتما از قافله عقب خواهید ماند. نرم افزار مدیریت مناقصات و مزایدات دارای پورتال تامین کنندگان است که از طریق آن می توانید وندور لیست خود را تشکیل دهید، ثبت درخواست کنید. تامین کنندگان را ارزیابی کنید. استعلام خودکار بگیرید و با تامین کنندگان از طریق سامانه در ارتباط باشید. این نرم افزار با ارائه جایگاهی منسجم برای ثبت همه اطلاعات تامین کنندگان به شما دیدی روشن و واضح از بودجه های صرف شده، عملکرد تامین کننده، سرعت گردش کاری و خدمات تامین کننده می دهد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت