سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

مدت اعتبار پیشنهادات مناقصه و مهلت های انعقاد قرارداد

مدت اعتبار پیشنهادها و مهلت های انعقاد قرارداد

مدت اعتبار پیشنهادات مناقصه و مهلت های انعقاد قرارداد

با توجه به ماده ۲۸ آیین نامه معاملات دولتی، ماموران مسئول در دستگاه مناقصه گزار موظفند با توجه به مدت مقرر در آگهی یا دعوتنامه مناقصه برای ابلاغ نتیجه مناقصه به برنده به نحوی اقدام نمایند تا به علت انقضای مدت، خسارتی متوجه دستگاه مناقصه گزار نشود و الا مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

به طور کلی در قوانین معاملاتی ۳ مدت تعریف شده است:

مدت اعتبار پیشنهادات مناقصه (مهلت مناقصه گزار برای انعقاد قرارداد):

طبق بند ۵ ماده ۱۴ قانون برگزاری مناقصات، مهلت مناقصه گزار برای انعقاد قرارداد می بایست در اسناد مناقصه مشخص شده باشد.

همچنین با توجه به بند الف ماده ۲۱ قانون برگزاری مناقصات، قرارداد می بایست پیش از پایان مدت اعتبار پیشنهادها با برنده مناقصه منعقد شود این مدت حداکثر یک بار و برابر مدت پیش بینی شده در اسناد مناقصه قابل تمدید است.

به طور کلی “پایان مدت اعتبار پیشنهاد ها” یکی از الزمات تجدید مناقصه می باشد بدین معنی که اگر به دلایل غیر قابل پیش بینی مدت فرایند مناقصه بیش از برنامه زمانی مشخص شده برای آن مناقصه به طول انجامد  و مهلت اعتبار پیشنهاد ها تمام شده باشد تجدید مناقصه الزامی است.

به عبارت دیگر مهلت مناقصه گزار در امضاء و ابلاغ قرارداد حداکثر تا پایان مدت اعتبار پیشنهاد ها می باشد.

مدت انعقاد قرارداد (مهلت مناقصه گر برای تضمین انجام تعهدات):

مدت انعقاد قرارداد در واقع مهلت مناقصه گر برای ارائه تضمین انجام تعهدات، انعقاد و امضای قرارداد است که می بایست در اسناد ارجاع کار تصریح شود.

بر همین اساس مطابق بند ب ماده ۲۱ قانون برگزاری مناقصات، قرارداد با برنده اول در مهلت پیش بینی شده در اسناد، منعقد خواهد شد.

مدت اعتبار ضمانتنامه شرکت در مناقصه:

این مدت مطابق با متن پیش فرض فرم ضمانتنامه شرکت در فرایند ارجاع کار آیین نامه ی تضمین، تعیین خواهد شد که در آیین نامه تضمین سال ۹۴، ۳ ماه ذکرشده و حداکثر تا سه ماه دیگر قابل تمدید می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که  چنانچه در آگهی مناقصه زمان بیشتری از مهلت ذکر شده برای مدت اعتبار ضمانت نامه درج و تصریح شده باشد، تمدید آن قابل انجام است.

به طور کل مدت اعتبار تضمین ربطی به مدت اعتبار پیشنهادها ندارد و بر اساس آن تعیین نخواهد شد ولی چنانچه مدت اعتبار پیشنهاد ها نیاز به تمدید داشته باشد می بایست تمهیدات لازم برای تمدید مدت اعتبار ضمانت نامه شرکت در مناقصه، در فرایند ارجاع کار نیز به عمل آید و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

نرم افزار مدیریت قراردادها ی درگاه علاوه بر امکان ثبت کلیه ضمانت نامه ها (حسن انجام کار، ضمانت نامه شرکت در مناقصه و …) ، پیش پرداخت و پیش دریافت، قابلیت اطلاع رسانی لحظه ای زمان نزدیک شدن به تاریخ اتمام امضای مدیران، ضمانت نامه ها، صورت وضعیت ها، تاریخ پایان قرارداد و … را نیز دارا می باشد بدین ترتیب هر گونه نگرانی مدیران در رابطه با از دست دادن زمان به موقع تمدید قرارداد و ضمانت نامه ها از بین خواهد رفت.

مشاهده کلیه امکانات نرم افزار مدیریت قراردادها

امتیاز دهید
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت