سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

خاتمه قراردادهای پیمانکاری

خاتمه قرارداد

خاتمه قراردادهای پیمانکاری

برای خاتمه دادن به قراردادهای پیمانکاری چه از طرف کارفرما و چه از طرف پیمانکار، نیاز به دلایل قانونی است. هیچ کدام از طرفین قرارداد نمی توانند به صورت یکطرفه و بدون مبنای مشروع، قراردادهای پیمانکاری را اتمام کنند.

خاتمه قراداد در چه صورتی اتفاق می افتد؟

  • هنگامی در قرارداد حق فسخ به یکی از طرفین داده شود
  • هنگامی که قانون حق فسخ را به یکی از طرفین بدهد
  • به دلایلی مثل غیر قانونی بودن، قوه قاهره، فوت یکی از طرفین قرارداد و …
  • عمل هر دو طرف به تعهدات خود

قراردادها به دو صورت پایان می پذیرند: پایان عادی یا پایان زودرس
پایان عادی در صورتی اتفاق می افتد که طرفین قرارداد به تمامی وظایف و مسئولیت های خود عمل کرده باشند. پایان زودرس قرارداد وقتی اتفاق می افتد که یکی از طرفین قرارداد به دلیل تخلف طرف دیگر و … قرارداد را به صورت یک طرفه پایان دهد.

در چه صورت قرارداد با پایان عادی خاتمه پیدا می کند؟

خاتمه قرارداد به صورت پایان عادی در دو وضعیت اتفاق می افتد: انجام تعهدات و پایان موعد.
انجام تعهدات به این معناست که متعهد کار یا کالای مورد نظر را به کارفرما یا فرد مورد نظر تحویل بدهد. این کار ممکن است به صورت تسلیم مال، انجام فعل تعیین شده در شرایط قرارداد یا احکام قانونی و مقررات انجام پذیرد.

ماده ۳۹ شرایط عمومی پیمان بیان می دارد که : پس از آنکه پیمانکار حداقل ۷۹ درصد عملیات موضوع پیمان را طبق مشخصات و نقشه ها و سایر اسناد ضمیمه پیمان انجام داد؛ مشروط به اینکه باقیمانده یا نقایص کارها مربوط به قسمت عمده ای از کار نباشد، که استفاده از پروژه را غیر ممکن کند، دستگاه نظارت می تواند تقاضای تحویل موقت کند.

تحویل قطعی: در تحویل تعهدات قراردادی طبق ماده ۴۱ انجام می شوند. در پایان دوره تضمین کارفرما اعضای کمیسیون تحویل قطعی و تاریخ تشکیل کمیسیون را معین کرده و به اطلاع پیمانکار می رسانند. کمیسیون از کارگاه بازدید می کند و ایرادات آن را تعیین می کند. در صورت نبود ایراد عمده، تحویل موقت صورت می پذیرد و صورت جلسه تنظیم می شود. بعد از تصویب صورت جلسه، تصفیه حساب نهایی انجام شده و ضمانت نامه های پیمانکار عودت داده می شود.

انقضای موعد: قراردادهای پیمانکاری با مدت زمان معین با انقضای موعد خاتمه پیدا می کند.

قرادادهای ساختمانی دولت معمولا طبق زمانبندی پیش نمی رود، در این صورت نمی توان متعهد را از تعهداتش به علت به پایان رسیدن موعد قرارداد بری دانست.
همانطور که گفتیم در پایان زودرس قرارداد یکی از طرفین قرارداد به اراده خود و برمبنای دلایل قانونی به صورت یکطرفه قرارداد را فسخ می کند. در مقاله فسخ در قرارداد به چه معناست؟ تعریف فسخ و شرایط آن را به تفصیل برای شما توضیح دادیم.

مدیریت قراردادها فرایندی طولانی و پیچیده است که مراحل زیادی را در برمی گیرد. انجام مدیریت قرارداد به صورت دستی دشوار، زمانبر و همراه با خطاهای انسانی خواهد بود. نرم افزار قراردادهای درگاه، تاریخ خاتمه پیمان را به شما یادآوری می کند، شما می توانید مراحل انجام پروژه را از طریق آن دنبال کنید، اسناد و اطلاعات خود را به شکل قابل جستجو بایگانی کنید، صورت وضعیت ها را ثبت و کنترل کنید. انواع الحاقیه و متمم قرارداد، مبالغ و تعهدات آن ها را ثبت و مدیریت کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت