اعضای کمیسیون معاملات باید چه ویژگی های فنی و اخلاقی داشته باشند؟
کمسیون معاملات هیئتی است که برای کنترل و ثبت معاملات تشکیل می شود. هدف اصلی از تشکیل کمیسیون معاملات تصمیم گیری و نظارت بر اجرای صحیح معاملات شرکت در جهت رسیدن به آرمان ها سازمان می باشد. یکی از وظایف کمیسیون معاملات رسیدگی و نظارت بر مسائل مالی، فنی و حقوقی در جهت منافع و مصالح شرکت می باشد که در صورت لزوم اصلاحات خود را می توانند اجرایی کنند. اعضای کمیسیون معاملات باید مجموعهای از ویژگیهای فنی و اخلاقی را دارا باشند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن وظایف خود را انجام دهند. در این مقاله به ویژگی های فنی و اخلاقی اعضای کمیسیون معاملات می پردازیم.
ویژگیهای فنی
۱- تخصص در حوزه مورد نظر: اعضا باید دارای دانش تخصصی و تجربه کافی در زمینهای باشند که کمیسیون به آن میپردازد
۲- توانایی تجزیه و تحلیل: قابلیت تجزیه و تحلیل مسائل پیچیده و ارائه راهحلهای مناسب
۳- آگاهی از قوانین و مقررات: آشنایی کامل با قوانین و مقررات مربوط به معاملات و قراردادها
۴- مهارت در مذاکره: توانایی انجام مذاکرههای موثر و رسیدن به توافقات قابل قبول
۵- توانایی تصمیمگیری: قدرت تصمیمگیری سریع و دقیق در شرایط مختلف
ویژگیهای اخلاقی
۱- صداقت و شفافیت: برخورداری از صداقت و شفافیت در امور و اطلاعات ارائهشده
۲- بیطرفی و عدالت: رفتار بیطرفانه و عادلانه در بررسی و تصمیمگیریها
۳- امانتداری: حفظ اسرار و اطلاعات محرمانهی معاملات
۴- مسئولیتپذیری: قبول مسئولیت تصمیمات و عملکردهای خود
۵- اعتمادسازی: ایجاد و حفظ اعتماد در بین طرفین معامله و همکاران
ویژگی های فنی و اخلاقی اعضای کمیسیون به این ترتیب است. این ویژگی ها میتوانند اطمینان حاصل کنند که کمیسیون معاملات به درستی و با کارایی عمل میکند و به نفع همهی طرفین تصمیمگیری میکند. بنابراین داشتن ویژگی های فنی و اخلاقی اعضای کمیسیون معاملات از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
با استفاده از نرم افزار مدیریت مناقصات و مزایدات (سامانه کمیسیون معاملات)، تمامی امور مربوط به خرید، تدارکات و بازرگانی، برگزاری الکترونیکی مناقصات و مزایدات و تعیین برنده را کنترل و مدیریت کنید.
ما را در اینستاگرام دنبال کنید.
بدون دیدگاه