مهمترین خدماتی که در این مرحله ارائه میشود:
مهمترین خدماتی که در این مرحله ارائه میشود:
پس از گردآوری اطلاعات پایه و اصلی (نظیر: چارت سازمانی و …) توسط نماینده مشتری، نحوه تعریف و ورود صحیح اطلاعات به سیستم بطور کامل توسط کارشناسان اندیشه پرداز به مدیر سیستم آموزش داده میشود.
در این مرحله به تفکیک گروههای کاربری، برای راهبران و کاربران معرفی شده از سوی مشتری، کلاس های آموزشی برگزار میشود و طبق سرفصل های استاندارد، کار با بخشهای مختلف نرمافزار آموزش داده میشود.
نظارت براستقرار به معنی نظارت برعملکرد کاربرانِ آموزش دیده شده به منظور ورود صحیح اطلاعات پایه در سیستم و پاسخگویی و رفع اشکالات کاربری و راهبری آنها و همچنین ارائه آموزشهای تکمیلی میباشد.
پس از گردآوری اطلاعات پایه و اصلی توسط نماینده مشتری، نحوه تعریف و ورود صحیح اطلاعات پایه به سیستم بطور کامل توسط کارشناسان اندیشه پرداز به مدیر سیستم آموزش داده میشود.
اطلاعات پایه و اصلی شامل چارت اجرایی سازمانی، نام کاربران، سمتهای سازمانی، حدود اختیارات کارمندان، نوع دسترسیها، دبیرخانههای موجود، صاحبان امضا، تصویر امضاها، فهرستی از مشخصات سازمانهای طرف مکاتبه و… است که پیشنهاد میگردد قبل از نصب سیستم و شروع روزهای استقرار، در هر یک از واحدهای منتخب مشتری، اطلاعات مذکور به موازات تامین امکانات سختافزاری تهیه و جهت استفاده آماده گردد.
تکمیل و وارد نمودن اطلاعات پایه برعهده مدیر سیستم بوده و کارشناسان اندیشه پرداز صرفا مسئولیت نظارت بر عملکرد راهبران برای ورود صحیح اطلاعات و پاسخگویی و رفع اشکالات آنها را برعهده خواهند داشت.
آموزش یکی از فازهای اصلی اجرایی شدن نرمافزار درگاه است. هدف کلی از آموزش، برگزاری دورههای آموزشی برای راهبران و کاربران معرفی شده از سوی مشتری و آشنایی آنها با امکانات و قابلیتهای عمومی و تخصصی نرمافزار و شیوه کارکردن با بخشهای مختلف آن میباشد.
استقرار موفق نرمافزاردرگاه و استفاده بهینه از آن، بعنوان ابزاری که روزمره کارکنان با آن در تعامل میباشند، زمانی امکانپذیر است که تمامی امکانات آن به کاربران بصورت تخصصی و کاربردی آموزش داده شود.
در راستای آموزش چگونگی بهرهبرداری از نرمافزار درگاه و به منظور حصول به نتایج موثرتر و بهتر، دورههای آموزشی متناسب با گروههای کاربری مختلف شامل مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان، کاربران دبیرخانه و مسئولین دفاتر و مدیر(ان) سیستم، از سطوح مقدماتی تا پیشرفته تدوین و برنامهریزی شده است که به هریک از گروههای کاربری براساس سطوح مدیریتی و کاربری آموزشهای لازم به ۳ روش اصلی زیر ارائه میشود:
بهدلیل یکپارچه بودن سیستم و نظر به اینکه کاربران در بخشهای مختلف سازمان با یک سیستم یکپارچه کار میکنند، لازم است طوری آموزش ببینند که درک کنند هر دادهای که وارد سیستم میکنند بر روی کل سیستم اثرگذار خواهد بود.
نظارت بر استقرار به معنی نظارت بر عملکرد کاربرانِ آموزش دیده شده بمنظور ورود صحیح اطلاعات پایه در سیستم و پاسخگویی و رفع اشکالات کاربری و راهبری آنها و همچنین ارائه آموزشهای تکمیلی میباشد.
پس از نصب و آموزش سیستم و به منظور پایش کارکرد کاربران و حفظ شرایط مناسب، عملیات نظارت بر استقرار و رفع اشکال کاربران به اشکال ذیل در دستور کار شرکت اندیشه پرداز قرار گرفته است: