سامانه درگاه، سامانه ای برای شرکت های فعال در صنعت خودروسازی
استفاده از سامانه درگاه چه منفعتی برای سازمان های حـوزه صنعت خودروسازی ایجاد می کند؟
صفر تا صد برگزاری مناقصه تا رسیدگی به قرارداد، در یک سیستم
اگر در خودروسازی فعالیت دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید:
صنعت خودروسازی یکی از بزرگترین صنایع تولیدی جهان است، میلیون ها نفر در بخش های تولید، بازاریابی و قطعه سازی در صنعت خودرو فعالیت دارند. صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران قدمتی بالای ۶۰ سال دارد. صنایع خودروسازی از معدود صنایعی ایرانی هستند که محصولات آنها در نوسان های اقتصادی کمتر دچار تزلزل فروش می شود و همواره تقاضا برای خرید خودرو وجود دارد. شرکت های خودرو سازی و صنایع وابسته از پردرآمدترین شرکت ها و محصولات آنها از پر تقاضا ترین محصولات است.
شرکت های خودروسازی در طول سال، رقم قابل توجهی قرارداد امضا می کنند. مدیریت این حجم زیاد از قراردادها با ابزارهایی مثل اکسل یا سیستم های نرم افزاری جداگانه دشوار، پر از خطای انسانی، وقت گیر و غیر کاربردی است.
شرکت مهندسی اندیشه پرداز، با تحلیل و بررسی معاملات شرکت های خودروسازی و نیاز های آنها در بخش مدیریت قرارداد، راهکار مدیریت قراردادها و معاملات درگاه را ارائه داده است. بیایید با برخی از قابلیت های این نرم افزار مخصوص شرکت های خودروسازی و صنایع وابسته بیشتر آشنا شویم.
دو زبانه بودن
قابلیت دو زبانه بودن نرم افزار مدیریت قراراداد برای شرکت های خودرو سازی بسیار حیاتی بشمار می رود. از آنجاییکه مواد اولیه قطعات خودرو تماما در داخل کشور تولید نمی شود، شرکت های خودروسازی برای تامین مواد اولیه و تجهیزات خود مجبور به واردات و معامله با شرکت های خارجی هستند. با قابلیت دو زبانه بودن نرم افزار می توانید برای خرید مواد اولیه، تجهیزات و …. از طریق سامانه با شرکای خارجی معامله کنید.
امکان پیشنهاد قیمت براساس مبلغ ارزی
دو زبانه بودن سامانه امکان پیشنهاد قیمت براساس هر مبلغ ارزی که می خواهید را برای شما فراهم کرده است. در نتیجه تامین کنندگان خارجی و داخلی می توانند از این سامانه استفاده کنند و قیمت پیشنهادی خود را بر مبنای ارز دلخواه خود ارائه کنند.
ثبت و مشاهده همه جزییات مربوط به سوابق خرید
شرکت های خودرویی به علت خرید مواد خام و تجهیزات با رقم و حجم بالا، به جزییات سوابق خرید احتیاج دارند. با قابلیت گزارش گیری سامانه درگاه می توانید متوجه شوید که قبلا چه خریدهایی از چه شرکت هایی با چه قیمتی انجام دادید. امکان مقایسه قیمت تامین کنندگان مختلف و نوسان های قیمت در بازار که با گزارش های و تحلیل های نرم افزار مدیریت درگاه میسر می شود. مسئولین تدارکات و لوجستیک شرکت های خودروسازی را می توانند بهترین خرید را با بیشترین سود از بهترین تامین کنندگان داشته باشند.
ثبت و آرشیو الکترونیک اسناد
بدون شک ویژگی ثبت و آرشیو الکترونیک اسناد از مهمترین ویژگی های نرم افزار مدیریت قراردادها است. حجم زیاد کاغذ بازی در شرکت ها و سازمان های بزرگ، همواره یکی از معضلات عمده این سازمان ها بوده و هست. علاوه بر قیمت گزافی که صرف کاغذ، لوازم التحریر، دستگاه فکس و پرینت و …می شود. کاغذ بازی در مدیریت قراردادها عدم هماهنگی بین سازمان ها و دپارتمان های مختلف را کاهش می دهد و خطای انسانی را افزایش می دهد. در حالیکه با امکان ثبت الکترونیکی اسناد قرارداد نه تنها سرعت کار را در نتیجه هماهنگی بیشتر دپارتمان های مختلف افزایش می دهد، بلکه امکان بازیابی و جستجوی اسناد هم به آسانی چندین کلیک فراهم می شود. در نرم افزار مدیریت معاملات درگاه می توانید هر سندی را با فرمت خود به ثبت برسانید و با قابلیت جستجوی اسناد، مجدد به آن دسترسی پیدا کنید. داشتن آرشیو الکترونیک منظم و طبقه بندی شده به کاربران سیستم کمک می کند تا براحتی به اسناد مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
امکان تهیه وندور لیست
مطمئنا داشتن لیستی از تامین کنندگان خوب و با صلاحیت، در تهیه کالا و خدمات مورد نیاز (با سرعت و قیمت خوب) بسیار تاثیر گذار است. بخش پرتال تامین کنندگان سامانه درگاه برای شما امکان تهیه وندور لیست را فراهم می آورد. در این بخش می توانید لیستی از تامین کنندگان و پیمانکاران مورد نظر خود را نگه داری کرده و در مواقع نیاز با آنها همکاری کنید.
امکان پیشنهاد قیمت درصدی
امکان پیشنهاد قیمت برمبنای درصد پیشنهادی، یکی دیگر از امکانات سامانه درگاه است. با این قابلیت دیگر لزومی به وارد کردن قیمت برای کارفرما نیست و تامین کننده یا پیمانکار می تواند تنها با تعیین درصد پیشنهادی خود به شما پیشنهاد قیمت بدهد. برای مثال تامین کننده می تواند ۱۰ درصد بیشتر از قیمتی که در نظر دارید پیشنهاد قیمت دهد و در معامله شرکت کند.
منابع پیشنهادی
پس ایجاد هر درخواست خرید یا تامین کالا و ثبت آن، می توانید از لیست تامین کنندگان خود منابعی که صلاحیت و توان انجام درخواست شما را دارند، به سازمان پیشنهاد دهید. سازمان شما می تواند این منابع پیشنهادی را مورد ارزیابی و بررسی قرارداد دهید و به آنها پیشنهاد شرکت در مناقصه را بدهد. بدین صورت روند برگزاری مناقصات و معاملات شما با سرعت بیشتری پیش می رود.
امکان گزارش گیری پیشرفته از تمامی اطلاعات و اسناد ( قابلیت گزارش گیری از قیمت های کالای تامین شده از منابع در سال های گذشته و جاری “نرخ تورم” ، مقایسه آن ها با هم و …)
در سامانه درگاه، امکان گزارش گیری از تمامی فیلد ها و اسناد وجود دارد. یکی از اصلی ترین کارهایی که شرکت های مواد غذایی انجام می دهند، مقایسه قیمت های اقلام خریداری شده در گذشته و اکنون است. در این صورت شرکت شما می تواند با گزارش گیری از قرارداد اقلام خریداری شده و مقایسه قیمت آنها، میزان افزایش قیمت را به شکل دقیق محاسبه کرده و در قیمت دهی به محصولات خود آن را لحاظ کند. با ویژگی گزارش گیری می توانید عملکرد ماموران خرید و هر نوع اطلاعات مورد نیاز نیز را مورد بررسی قرار دهید. با گزارش ساز Stimulsoft سیستم می توان انواع گزارش های چاپی و آماری را تهیه کرده و در تاریخی مشخص برای مسئول مربوطه ایمیل کرد. امکان گزارش گیری برای شرکتهای محصولات غذایی قابلیتی مهم و کاربردی می باشد که در مدیریت قراردادها و هزینه ها کمک بسیاری خواهد کرد.
دیگر قابلیت های سامانه مدیریت معاملات و قراردادهای درگاه
پرتال تامین کنندگان
امکان انتخاب چندین برنده در ازای هر مناقصه
امکان تعریف انواع پیش نویس کمیسیون، صورت جلسات، قراردادها و ....
مشاهده اطلاعات معاملات و مناقصات سازمان به شکل آمار، نمودار، پای چارت و .... (داشبورد مدیریتی)
استعلام آنلاین قیمت و امکان محاسبه دامنه قیمت براساس قیمت های دریافتی
جلوگیری از عقد قرارداد بدون اعتبار کافی
میخواهید قبل از خرید، دموی سامانه درگاه را مشاهده نمایید؟
سوالات متداول
آیا امکان بایگانی در هر قسمت وجود دارد؟
بله در تمامی مراحل هر یک از ماژول ها امکان بایگانی اسناد وجود دارد.
امنیت نرم افزار با توجه به تحت وب بودن به چه صورت می باشد؟
نرم افزار درگاه دارای گواهینامه ی سو افتا می باشد.(که هم برنامه و هم سورس برنامه بررسی شده است)
هنگامی که در خواست خریدی مطرح می شود می توان تاریخچه آخرین خرید مربوطه رو مشاهده و بررسی کرد؟
بله. می توان تاریخچه خرید مربوطه که از کجا، با چه قیمت و …خریداری شده را بررسی کرد.
مدارک آپلود شده تامین کنندگان به عنوان سوابق نگهداری می شود؟
بله. در منوی سمت راست پورتال، تامین کنندگان آیتم هایی مانند تعداد پروژه های انجام شده، قراردادها، شعبات، رسته فعالیت، تجهیزات و کالاها، رتبه، گواهینامه ها و … را ثبت می کنند و مسئول مربوطه بررسی و تائید می کنند و به عنوان سوابق منبع مربوطه در سیستم نگهداری می شود.
می توان گزارشی داشت که قیمت دریافتی نسبت به قبل چقدر افزایش داشته است؟
بله در بخش گرازشگیری نرم افزار معاملات درگاه، از هر اطلاعات موجود در سیستم می توان گزارش گرفت.
سوابق قراردادها را چگونه می توان مشاهده کرد؟
روی قرارداد مربوطه کلیک کنید تمام سوابق مربوط اعم از درخواست اولیه، جلسات و کمیسیون ها، ارزیابی ها و… قابل مشاهده می باشد و همچنین در قسمت آرشیو الکترونیک تمام موارد به صورت دسته بندی شده موجود و قابل مشاهده می باشد.
در یک نگاه می توان تمامی قراردادهایی که با یک شرکت منعقد شده را دید؟
بله. در قسمت منابع می توان تمامی اطلاعات مربوط به شرکت را مشاهده کرد و حتی امکان طراحی گزارش نیز وجود دارد.
ارتباط با سیستم مالی به چه صورت می باشد؟
نرم افزار درگاه قابلیت ارتباط با تمامی نرم افزارها را داراست به شرط اینکه وب سرویسشان را در اختیار قراردهند.
بدون دیدگاه