سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

حد نصاب معاملات ۱۴۰۳ چقدر است؟

حد نصاب معاملات 1403

حد نصاب معاملات ۱۴۰۳ چقدر است؟

حد نصاب معاملات ۱۴۰۳ موضوع ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات

به موجب تبصره ۱ ماده ۳ قانون برگزاری مناقصات، وزارت امور اقتصاد و دارایی، مکلف است در ابتدای هر سال، نصاب معاملات را بر اساس شاخص بهای کالاها و خدمات اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت تصویب به هیات وزیران، پیشنهاد نماید.

هیئت وزیران در تاریخ ۱ خرداد ماه هزار و چهارصد و سه و به استناد تبصره ( ۱ ) ماده ( ۳ ) قانون برگزاری مناقصات مصوب سال هزار و سیصد و هشتاد و سه و ماده ( ۴۲ ) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال هزار و سیصد و نود و سه، حد نصاب معاملات ۱۴۰۳ را به شرح زیر، تصویب کردند:

الف – معاملات کوچک: معاملاتی که مبلغ معامله حداکثر تا سقف مبلغ ۲ میلیارد و صد میلیون (۲,۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال باشد.

ب – معاملات متوسط: معاملاتی که مبلغ معامله بیش از ۲,۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ باشد و از مبلغ ۲۱ میلیارد ریال تجاوز نکند.

پ – معاملات بزرگ: معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آن ها بیش از ۲۱ میلیارد (۲۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال باشد.

نصاب معاملات موضوع بند ( الف ) به موجب ماده ( ۴۲ ) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ( ۲ ) مصوب سال هزار و سیصد و نود و سه، به مواردی که معامله به صورت مزایده، انجام می‌شود، تسری می ‌یابد.

هیات وزیران، همه ساله، انواع معاملات دولتی، اعم از کوچک، متوسط و بزرگ را با حد نصاب خاص تعیین می کند. تعیین حد نصاب معاملات دولت در سال ۱۴۰۳ به این دلیل، ضروری می باشد که انجام تشریفات مناقصه یا مزایده در مورد معامله دولتی، بستگی به این حد نصاب داشته و در مورد معاملات کوچک و متوسط، انجام مناقصه یا مزایده دولتی، ضروری نخواهد بود.

حد نصاب معاملات کوچک از دو منظر در قانون مالیات‌های مستقیم تاثیر گذار است

اول آنکه اشخاص مکلفند مطابق با ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم هر فصل اطلاعات طرف‌های مورد معامله خرید و فروش خود را با جزئیات و اطلاعات کامل به سازمان امور مالیاتی اعلام نمایند؛ در غیر اینصورت مورد جریمه قرار می‌گیرند.

اما اگر معاملات اشخاص کمتر از مبلغ ۵% حد نصاب معاملات کوچک اعلامی هر سال باشد، اشخاص می‌توانند گزارش این معاملات خود را در سامانه معاملات فصلی بصورت تجمیعی و بدون وارد کردن اطلاعات جزئی ارسال نمایند. البته باید توجه داشت که این مورد فقط تا پایان سال ۱۴۰۳ بوده و برای سامانه مودیان تاثیری نخواهد داشت.

مورد دوم آنست که چنانچه اشخاص، دارایی ثابتی با ارزش حداکثر ۱۰% حد نصاب معاملات کوچک خریداری نمایند، در همان سال می‌توانند تمامی آن را مستهلک کرده و هزینه آن را کاملا در همان سال محاسبه نمایند.

پیشنهاد می کنیم در کنار این مطلب، مطلب “حد نصاب معاملات ۱۴۰۲ ”را نیز مطالعه بفرمایید.

حد نصاب معاملات 1403
۴.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت