سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

مدل ۱۰C ارزیابی تامین کنندگان

مدل 10C ارزیابی تامین کنندگان

مدل ۱۰C ارزیابی تامین کنندگان

آیا تا بحال برای شما پیش آمده که با تامین کننده ای قرارداد ببندید و سپس متوجه شوید که در انتخاب تامین کننده اشتباه کردید؟ مثلا تامین کننده کالا یا خدمات خاصی را با قیمت خوب و زمان تحویل مناسب پیشنهاد داده است و همه چیز به خوبی پیش می رود تا وقتی که شما کالا را تحویل گرفته و می بینید که کالا کیفیت لازم را ندارد. ارزیابی تامین کنندگان مخصوصا در ابتدای آغاز به همکاری با آنها، بسیار مهم است و از ایجاد هزینه غیرضروری برای سازمان شما جلوگیری می کند. مدل ۱۰C ارزیابی تامین کنندگان توسط ری کارتر ابداع شد . کارتر در این مدل سعی دارد برای کسب و کارها چارچوب قابل فهمی ایجاد کند تا در انتخاب تامین کنندگانشان تصمیم درستی بگیرند. در ابتدا این مدل هفت فاکتور داشت و سپس کارتر ۳ فاکتور دیگر نیز به آن اضافه کرد.

۱- صلاحیت و شایستگی (competence)

تامین کننده تا چه حد صلاحیت اجرای پروژه شما را دارد؟ توانایی های اصلی تامین کننده چیست؟
مشتری های کنونی تامین کننده تا چه حد از او راضی هستند؟
آیا با تامین کننده به مشکلی برخورده اند؟ اگر جواب سوال آری است آیا این مشکل ممکن است به تجارت شما هم مربوط باشد؟

۲- ظرفیت (capacity)

آیا تامین کننده ظرفیت کافی برای برآورده کردن نیازهای سازمان شما را دارد؟
آیا تامین کننده می تواند درصورت درخواست ضروری پاسخگوی تقاضای بیشتر باشد؟
اگر تامین کننده در صنعت تولید و ساخت کار می کند؟ آیا کارخانه تامین کننده با ظرفیت کامل مشغول به تولید است؟

۳- تعهد (commitment)

آیا تامین کننده به تولید کالا و خدمات با کیفیت عالی تعهد دارد؟
برنامه عملیاتی در صورت بروز مشکل چیست؟
آیا تامین کننده روی مشتری تمرکز دارد؟ آیا به درخواست ها و نیازهای شما توجه می کند؟

۴- کنترل (control)

تامین کننده تا چه حد روی پروسه و سیاست های پروژه کنترل دارد؟ آیا همه کار را خود را تامین کننده پیش می برد یا بخشی از آن را برون سپاری می کند؟
آیا تامین کننده به منابع کمیاب که خارج از کنترل تامین کننده هستند متکی است؟

۵- نقدینگی (cash)

تامین کننده در زمینه مالی چه وضعیتی دارد؟
آیا تامین کننده نقدینگی کافی برای به جریان انداختن در پروژه دارد؟

۶- هزینه (cost)

هزینه محصول یا خدمتی که به دنبال آن هستید، چقدر است؟
این هزینه در مقایسه با قیمت محصولات رقابتی مشابه در صنعت این هزینه چگونه است؟

۷- مداومت (consistency)

آیا تامین کننده متعهد به ارائه خدمات با کیفیت بالا است؟ آیا استاندارد کیفیتی خاصی برای محصول یا خدمات قابل فروش وجود دارد؟
ارتباط طولانی مدت تامین کننده با مشتری ها به چه صورت است؟

۸- فرهنگ کاری (culture)

فرهنگ تجاری تامین کننده چیست؟ ارزش ها، آرمان ها، ماموریت و چشم انداز تامین کننده چیست؟
فرهنگ تامین کننده در مقایسه با فرهنگ سازمان شما چگونه است؟ آیا شباهتی بین آنها می توانید پیدا کنید؟ تفاوت های اصلی آن چیست؟
اگر تفاوت های اصلی در فرهنگ سازمانی خود می بینید، اهمیت این فاصله های فرهنگی چیست؟ آیا تامین کننده می تواند برای رسیدن به استانداردها و نیازهای شما قدم بیشتری بردارد؟

۹- پاکیزگی (clean)

آیا تامین کننده از قوانین و مقررات محیط زیستی تبیعت می کند؟ به مسائل اجتماعی مانند تفاوت فرهنگی احترام می گذارد؟

در کل، آیا تامین کننده تجارت خود را اخلاقی پیش می برد؟ چطور می توانید آن را ثابت کنید؟

۱۰- ارتباطات (communication)

رویکرد های ارتباطی پیشنهادی چیست؟ شخصی که با آن تماس می گیرید، کیست؟
چارت سازمانی شرکت تامین کننده به چه صورت است؟ آیا دسترسی پیدا کردن به مدیر ارشد در صورت نیاز آسان است؟
زمان پاسخگویی تامین کننده به چه صورت است؟ آیا شرکت تامین کننده در پاسخ به پیام ها و درخواست های شما سریع عمل می کند؟
آیا در زمان ضرورت (حتی در طول ساعات غیر کاری) می توانید با تامین کننده ارتباط برقرار کنید؟

تامین کنندگان اولین حلقه زنجیره تامین هستند. ارزیابی و انتخاب درست آنها در سود دهی و جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافی در کسب و کار شما، اهمیت زیادی دارد. مدل ۱۰C ارزیابی تامین کنندگان راهنمای جامعی برای انتخاب بهترین تامین کنندگان در اختیار شما قرار می دهد. نرم افزار امور خرید و تدارکات اندیشه پرداز دارای سیستم ارزیابی تامین کنندگان می باشد، از طریق این سیستم می توانید ارزیابی های کیفی و فنی را تعریف کنید، انواع معیارهای ارزیابی را تعریف کنید، برای هر معیار ضریب و حداکثر امتیاز تعریف کنید، ارزیابی ها را به صورت همزمان و غیر همزمان انجام دهید و بسیاری امکانات دیگر.

با نرم افزار خرید و تدارکات اندیشه پرداز، بهترین تامین کنندگان را شناسایی کنید، آنها را در وندور لیست خود قرار دهید و ارتباطی طولانی مدت و حرفه ای را در بستر این نرم افزار با تامین کننده فراهم کنید. برای دریافت دموی رایگان حضوری و آنلاین نرم افزار مدیریت خرید و تدارکات اندیشه پرداز کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

۳/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت