سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

قرارداد مشارکت خودرو و نکات تنظیم آن

قرارداد مشارکت خودرو

قرارداد مشارکت خودرو و نکات تنظیم آن

مشارکت در پروژه و کار باعث پیشرفت سریع و کسب سود بیشتر می شود. در تنظیم قرارداد باید به نیازها طرفین و ویژگی های خاص موضوع قرارداد توجه کرد تا قرارداد به نتیجه مورد نظر برسد. قرارداد مشارکت خودرو نیز نوعی قرارداد مشارکت مدنی است که به دو شکل استفاده می شود. قرارداد مشارکت خودرو برای تولید خودرو و قرارداد مشارکت ماشین سنگین.

قرارداد مشارکت مدنی چیست؟

همانطور که قبلا هم گفتیم قرارداد مشارکت مدنی نوعی شراکت بین دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی برای رسیدن به یک هدف تجاری است. در این نوع مشارکت گاهی یکی از طرفین تخصص خود را به عنوان آورده وارد قرارداد می کند و طرف دیگر سرمایه خود، تا موضوع قرارداد به سرانجام رسیده و هر دو طرف از انتفاع مالی آن برخوردار شوند. گاهی هم هر کدام از طرفین فقط سرمایه مالی خود را برای پیشبرد پروژه ای که توان مالی اجرا یک نفره آن را ندارند، روی هم می گذارند. قراردادهای مشارکت انواع مختلفی دارند که قرارداد مشارکت خودرو یکی از آنهاست.

قرارداد مشارکت خودرو چیست؟

همانطور که گفتیم قرارداد مشارکت خودرو دو نوع دارد.

قرارداد مشارکت تولید خودرو

در این نوع قرارداد یکی از طرفین تخصص خود را برای تولید خودرو وارد قرارداد می کند و طرف دیگر سرمایه لازم برای تولید خودرو را فراهم می کند. سود یا زیان نتیجه قرارداد براساس مواد قرارداد باید بین طرفین تقسیم شود.

قرارداد مشارکت ماشین سنگین

همانطور که از نام آن بر می آید این قرارداد برای مشارکت در کسب سود از ماشین های سبک یا سنگین استفاده می شود. یکی از طرفین قرارداد ماشین خود را در اختیار طرف دیگر قرارداد که راننده است و قصد کار با ماشین را دارد می گذارد و هر دو طرف از این طریق به سود می رسند.

نمونه قرارداد مشارکت خودرو

ذکر مفاد و شرایط زیر در قرارداد مشارکت خودرو ضروری است:
• ماده ۱- عنوان قرارداد
• ماده ۲- مشخصات طرفین
• ماده ۳- موضوع قرارداد
• ماده ۴- زمان و مکان قرارداد
• ماده ۵- میزان آورده‌ی طرفین
• ماده ۶- تعیین نحوه پرداخت سود و زیان و هزینه‌ها
• ماده ۷- محرمانگی اطلاعات در قرارداد
• ماده ۸- مرجع حل اختلاف
• ماده ۹- فسخ قرارداد
• ماده ۱۰- امضای طرفین قرارداد

نکات مهم در تنظیم در قرارداد یا موافقتنامه مشارکت خودرو

۱- تمامی اطلاعات طرفین قرارداد اعم از اطلاعات شناسنامه ای، آدرس دقیق محل اقامت، کد پستی و شماره تلفن باید در قرارداد ذکر شود.
۲-این نوع قرارداد عمدتا بین مالکین خودرو های سنگین و راننده ها منعقد می شود. مدت این قرارداد می تواند از سه ماه تا یکسال یا بیشتر باشد ولی این مدت حتما باید در قرارداد مشخص شود.
۳- طرفین قرارداد باید از تعهدات خود و میزان و نسبت سهم هر کدام آگاه باشند و این شرایط باید در قرارداد ذکر شود.
۴- نحوه تقسیم سود و زیان و ضررهای احتمالی باید در قرارداد ذکر شود.

استفاده از قرارداد مشارکت برای رسیدن به سود و پیشبرد بهتر اهداف تجاری مفید است. در تنظیم این نوع قرارداد هم مانند باقی قراردادهای مشارکت مدنی باید دقت لازم را به عمل آورید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

با نرم افزار مدیریت خرید و تدارکات اندیشه پرداز، انواع درخواست کالا مانند مناقصه، مزایده، استعلام و … را ثبت کنید. فهرست بلند و کوتاه تامین کنندگان را تشکیل دهید. تخفیف های حجمی، ریالی را برای سطوح مختلف خرید تعریف کنید. پیش پرداخت ها، تحویل ها و صورت حساب خریدهای جزئی و عمده مدیریت کنید. نتایج جلسات کمیسیون بابت شروع فرایند خرید ثبت کنید و بسیاری امکانات دیگر.

برای دریافت دموی رایگان حضوری یا آنلاین نرم افزار خرید و تدارکات اندیشه پرداز کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت