سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

قراداد مشارکت تضامنی چیست؟

قرارداد مشارکت تضامنی

قراداد مشارکت تضامنی چیست؟

قرارداد مشارکت تضامنی یکی از انواع قراردادهای مشارکت مدنی است. مقررات این نوع قرارداد نیز مشمول مقررات کلی قرارداد مشارکت مدنی می شود. از آنجاییکه قراردادهای مشارکت مدنی الگوی مدون و ثابتی ندارند، می توانند با توجه به موضوع و هدف طرفین قرارداد تدوین شوند.

مفهوم قرارداد مشارکت تضامنی

ماده ۵۷۱ و ۵۷۳ قانون مدنی می گوید قرارداد مشارکت، توافق نامه ای میان دو یا چند نفر است که توسط شراکت در آورده های نقدی و غیر نقدی آنها تحقق پیدا می کند. مسئولیت هر یک شرکا و مقدار تعهدات آنها در قرارداد مشارکت مدنی به نسبت آورده هر یک مشخص می شود، در حالیکه در قرارداد مشارکت تضامنی هر کدام از شرکاء به تنهایی در برابر همه تعهدات قرارداد، پرداخت هزینه ها و جبران خسارت ها مسئولیت یکسانی دارند.
طبق ماده ۱۰ قانون مدنی اشخاص می توانند در مورد هر نوع موضوع مشروع و قانونی با یکدیگر توافق کنند. میزان مسئولیت هر یک از شرکا نیز موضوعی مشروع و قانونی است که می تواند با درج عبارت “شرکا به صورت تضامنی در برابر ایفای تعهدات و خسارات و هزینه‌ها مسئولیت دارند”به قراداد مشارکت تضامنی تبدیل شود.

حدود مسئولیت شرکا در قرارداد مشارکت تضامنی چگونه تعیین می شود؟

مسئولیت و میزان تعهدات شرکا در یک قرارداد مشارکت به دو صورت مشخص می شود. در حالت اول، حدود و نوع مسئولیت هر یک از سه شریک مشخص نمی شود و هر کدام از شرکا به نسبت آورده خود در پروژه مسئولیت خواهند داشت.
در حالت دوم با ذکر عبارت “شرکا به صورت تضامنی در برابر ایفای تعهدات و خسارات و هزینه‌ها مسئولیت دارند” در قرارداد، هر کدام از شرکا به تنهایی مسئولیت اجرای تمامی وظایف و تعهدات را بر عهده خواهد داشت. این امکان وجود دارد که یکی از شرکا به تعهدات خود عمل نکند. در این صورت شریک یا شرکای دیگر در قبال تعهدات انجام نشده، دارای مسئولیت تضامنی بوده و باید نسبت به ایفای این تعهدات اقدام کند. شریک یا شرکایی که انجام تعهدات شریک دیگر را برعهده گرفته اند، می توانند هزینه ایفای تعهدات را از او دریافت کنند.

مدت زمان قرارداد مشارکت تضامنی چگونه است؟

مدت قرارداد مشارکت تضامنی با توافق طرفین قرارداد مشخص می شود. بهتر است که هنگام مکتوب کردن قرارداد تاریخ دقیق روز ، ماه و سال را مشخص کنید و در قرارداد ثبت کنید. مدت قرارداد زمانی است که قرارداد دارای اعتبار بوده و دارای آثار قانونی است. با اتمام این مدت، قرارداد مشارکت خودبخود منحل می شود و مسئولیت شرکا نیز از بین می رود.

با نرم افزار مدیریت برگزاری مناقصات اندیشه پرداز می توانید هر نوع قرارداد و سندی را در سیستم با فرمت مخصوص خود ثبت کنید. در صورت نیاز به قرارداد با امکان جستجوی اسناد، هر سندی را با چند کلیک پیدا کنید. درخواست مناقصه، مزایده و استعلام خود را بصورت آنلاین به اطلاع تامین کنندگان خود برسانید. تامین کنندگان را ارزیابی کنید. تمامی مراحل قراداد را از شروع تا پایان نظارت کنید. برای درخواست دموی رایگان آنلاین یا حضوری نرم افزار مدیریت قرارداد اندیشه پرداز کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان اندیشه پرداز در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت