سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

صورت حساب نهایی در قراردادهای پیمانکاری چیست و چه زمانی و توسط چه کسی تهیه می شود؟

صورت حساب نهایی در قراردادهای پیمانکاری چیست

صورت حساب نهایی در قراردادهای پیمانکاری چیست و چه زمانی و توسط چه کسی تهیه می شود؟

در این مطلب قصد داریم در رابطه با صورت حساب نهایی و شرایط تایید و یا رد آن صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع بیشتر از صورت وضعیت های موقت و قطعی مطلب “تنظیم صورت وضعیت پیمانکاری ” را نیز مطالعه بفرمایید.

صورت حساب نهایی پيمان كه ظرف مدت ۳ ماه از تاريخ تصويب صورت وضعيت قطعی توسط كارفرما تهيه می شود ، عبارت است از مبلغ صورت وضعيت قطعی كه طبق ماده ۴۰ تهيه و تصويب ميشود و مبلغی كه بر اساس اسناد و مدارك پيمان به مبلغ بالا اضافه يا از آن كسر می گردد، مانند وجوه ناشی از تعديل آحاد بها، بهای مصالح، تجهيزات، ماشين آلات تحويلی كارفرما به پيمانكار ، مبلغ جبران خسارت يا جريمه های رسيدگی و قطعی شده .

صورت حساب نهایی تهيه شده توسط كارفرما در صورتی كه مورد قبول پيمانكار باشد، توسط كارفرما و پيمانكار امضا می شود. اگر پيمانكار به صورت حساب نهايی تهيه شده توسط  كارفرما معترض باشد و آن را امضا نكند، بايد ظرف يك ماه، نظر خود را با مدارك كافی به كارفرما بنويسد و گر نه صورت حساب نهايی از طرف پيمانكار پذيرفته شده تلقی می شود.

صورت حساب نهايی تائيد شده به شرح بالا كه ملاك تسويه حساب پيمانكار طبق ماده ۵۲ قرار می گيرد، برای دو طرف پيمان قطعی است و گر نه هر گونه اعتراضی و ادعايی در مورد آن بی تاثير می باشد. در صورتی كه پيمانكار نسبت به صورت حساب نهايی تهيه شده توسط كارفرما معترض باشد و اعتراض خود را در مهلت تعيين شده اعلام كند و اعتراض او مورد پذيرش كارفرما قرار نگيرد، پيمانكار می تواند برای حل مسئله ، طبق ماده ۵۳ (حل اختلاف پیمان) اقدام نمايد.

تبصره ۱: در صورتی كه به علت تاخير در رسيدگی آخرين صورت وضعيت موقت يا صورت وضعيت قطعی يا تاخير در تهيه صورت حساب نهايی، هزينه های اضافی بابت تمديد ضمانت نامه های پيمانكار ايجاد شود، كارفرما اين هزينه های اضافی را كه از سوی پيمانكار تامين شده است، به او پرداخت می كند و اگر مدت تاخير در آزاد كردن هر يك از تضمين ها از ۳ ماه بيشتر شود، كارفرما تضمين مربوط را آزاد می نمايد.

تبصره ۲: هر گاه بر اساس صورت وضعيت قطعی ، معلوم شود كه در آخرين صورت وضعيت موقت ، پيمانكار بدهكار نبوده يا بدهی او كمتر از نصف كسور تضمين حسن انجام كار بوده است يا طبق صورت حساب نهايی، مشخص شود كه در زمان تصويب صورت وضعيت قطعی پيمانكار بدهكار نبوده است، كارفرما بايد بی درنگ تضمين آزاد نشده مربوط به هر يك از مدارك ياد شده را آزاد كرده و هزينه تمديد آنها را از سوی پيمانكار تامين شده است، براي مدتی كه در آزاد نمودن آنها تاخير ايجاد كرده، پرداخت كند.

نرم افزار مدیریت قراردادها، امکان ثبت و مدیریت صورت وضعیت ها برای قراردادها ی هزینه ای و درآمدی و هم چنین محاسبه خودکار مبلغ خالص هر صورت وضعیت را برای کاربران گرامی فراهم می کند. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در این باره صفحه “نرم افزار مدیریت قراردادهای درگاه” را مشاهده بفرمایید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت