سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

شرایط تمدید قرارداد پیمانکاری

شرایط تمدید قرارداد پیمانکاری

شرایط تمدید قرارداد پیمانکاری

چنانچه مواردی اتفاق بیفتد که باعث افزایش مدت زمان عملیات پروژه شود، پیمانکار می تواند با ذکر دلیل، ارائه ی محاسبات و شرح توجیه خود درخواست تمدید قرارداد دهد .

در زیر به برخی از عوامل موثر در تمدید قرارداد پیمانکاری وافزایش مدت پیمان اشاره خواهیم کرد:

۱) تعلیق پیمان:

با توجه به ماده ۴۹ شرایط عمومی پیمان، کارفرما قادر است در طول مدت قرارداد اجرای عملیات پیمانی را برای تنها یک بار و حداکثر ۳ ماه تعلیق نماید.

چنانچه کارفرما مجبور باشد که بیشتر از ۳ ماه اجرای کار را معلق نماید در شرایطی می تواند با پیمانکار توافق کرده و مدت تعلیق قرارداد را برای یک بار و به مدت ۳ ماه دیگر افزایش دهد.

در نتیجه به ازای هر مدت تعلیق قرارداد، به مدت زمان قرارداد نیز اضافه خواهد شد.

۲) تغییر مبلغ قرارداد:

  • تغییر مقادیر منضم به پیمان در حین انجام پروژه
  • عملیات ابلاغی پیش بینی نشده به پیمانکار که برای آن ها قیمت و مقدار در مقادیر منضم به پیمان تعیین نشده باشد. ذکر این نکته ضروری است که این امر تنها در چارچوب محدوده قرارداد ممکن است.

۳) تغییرات اساسی نقشه های اجرایی به صلاحدید کارفرما

معیار تشخیص تغییرات بنیادین نقشه های اجرایی یا مشخصات فنی آن ها بر مبنای قوانین عرف مهندسی است بدین ترتیب تغییرات جزئی در پروژه، شرایط تمدید قرارداد را در بر نخواهد گرفت.

۴) تاخیر شخص کارفرما در انجام برخی امور مرتبط با قرارداد

قصور کارفرما در تحویل به موقع کارگاه (حداکثر ۳۰ روز پس از تاریخ مبادله قرارداد)، همچنین تحویل به موقع نقشه ها، مشخصات و استانداردهای فنی موضوع قرارد و تاخیر در تامین تجهیزات و مصالح متعهد شده کارفرما، از مواردی است که باعث تمدید مدت قرارداد خواهد شد.

۵) تاخیر در صدور حواله مصالح و تجهیزات

چنانچه پیمانکار بر اساس زمانبندی تفصیلی پروژه برای مصالح و تجهیزات منحصر به دولت، که صدور آن صرفا با حواله کارفرما ممکن است به موقع اقدام ننماید، مدت زمان قرارداد طولانی خواهد شد.

۶) حوادث قهری

حوادثی که در محل اجرای قرارداد واقع شود و ادامه انجام عملیات را برای پیمانکار ممکن نسازد به طوری که دو طرف قرارداد (پیمانکار و کارفرما) در به وجود آمدن آن دخیل نباشند را حوادث قهری گویند.(مثل جنگ، زلزله، سیل، انقلاب، اعتصاب های عمومی و …)

۷) کشف اشیای عتیقه و آثار تاریخی

این موضوع می تواند منجر به تاخیر در انجام عملیات قرارداد و یا کلاَ توقف یا تعطیلی کار قرارداد شود.

۸) تصویب قوانین و مقررات جدید

به عنوان مثال قوانینی مربوط به ورود تجهیزات، متریال، تهیه ارز، اشتغال، عوامل سیاسی و …

۹) محدودیت ورود متریال

تهیه مصالح و تجهیزات از خارج از کشور و مواجه شدن با محدودیت های ورود مترال به کشور یکی دیگر از موارد در برگیرنده افزایش مدت قرارداد خواهد بود.

۱۰) عدم انجام به موقع تعهدات مالی کارفرما

امتیاز دهید
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت