سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

اهمیت ایجاد استراتژی زنجیره تامین انعطاف پذیر

زنجیره تامین انعطاف پذیر

اهمیت ایجاد استراتژی زنجیره تامین انعطاف پذیر

مدیریت جزر و مد عرضه و تقاضا کار بسیار ظریفی است. هر اختلال کوچکی در زنجیره تامین می تواند در عملیات های زنجیره تامین تاخیر ایجاد کند و باعث کمبود عرضه و فروش از دست رفته شود. زنجیره تامین انعطاف پذیر همیشه به عنوان راهی برای حل مشکلات غیر قابل اجتناب و تغییر در زنجیره تامین استفاده شده است.

با اینحال همه گیری کرونا باعث شد که خیلی از شرکت ها بسرعت راه های جدیدی برای بازار دائما در حال تغییر اتخاذ کنند. حالا در بازار پر رقابت کنونی بیش از هر زمان دیگری داشتن یک زنجیره تامین انعطاف پذیر ضروری بنظر می رسد. در این مقاله قصد داریم به شما راه های گوناگونی که کسب و کار شما می تواند از آن سود ببرد را نشان دهیم.

چرا استراتژی زنجیره تامین انعطاف پذیر مهم است؟

انعطاف پذیری زنجیره تامین از این جهت مهم است که وقتی یک بازوی عملیاتی مهم از کار می افتد یا دچار مشکل می شود، یک طرح اضطراری برای پاسخگویی به تقاضای مشتری وجود داشته باشد. این نیاز برای انعطاف پذیری بیشتر بعد از همه گیری کرونا و رکود اقتصادی پس از ایجاد موجی از تاخیرات در زنجیره های تامین ایجاد شد.

زنجیره تامین انعطاف پذیر چه چیزی را در بر می گیرد؟

برای داشتن یک برنامه زنجیره تامین انعطاف پذیر و جلوگیری از اختلال در پاسخگویی به تقاضای موجود در بازار در نظر داشتن چند مرحله کلیدی مهم است.

تنوع بخشیدن به تامین کنندگان

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تامین کنندگان خود را تا جایی که می توانید گسترش دهید. برای مثال، بعضی شرکتها در کشورهای آمریکایی برای دهه ها بخاطر نیروی کار ارزان و قیمت تمام شده بصرفه، محصولات چینی خریداری می کردند. ولی پس مناقشات بین آمریکا و چین و همه گیری کرونا، این شرکت ها مجبور شدند تا تامین کنندگانشان را نزدیک تر به این کشور انتخاب کنند و یا روش کار خود را به شکلی تغییر دهند که به تعداد معدودی تامین کننده متکی نباشند. همین اتفاق برای شرکت های ایرانی هم افتاد، رکود فروش و وضعیت دشوار اقتصادی و رقابت بالا برای خرید اقلام، باعث شد سازمان ها تامین کنندگان بیشتری را به لیست تامین کنندگان خود اضافه کنند.

برای فناوری سرمایه گذاری کنید

یک فاکتور ارزشمند دیگر برای بهبود انعطاف پذیری زنجیره تامین، سرمایه گذاری روی نرم افزار امور خرید و تدارکات است. بعد از آنکه شما درخواست خرید، مناقصه و استعلام قیمت را در نرم افزار منتشر می کنید، تامین کنندگان در لحظه می توانند درخواست شما را مشاهده کنند و قیمت های خود را پیشنهاد دهند. با یکپارچه شدن همه داده های تجاری از جمله تامین کنندگان، اسناد دپارتمان های فروش و تولید، سازمان ها می توانند دید بسیار وسیع تری نسبت به تدارکات زنجیره تامین داشته باشند و روند بازار و معاملات را پیش بینی کنند و تصمیمات آگاهانه بگیرند.

روابط مستحکمی با تامین کنندگان برقرار کنید

علاوه بر این، ساختن رابطه مستحکم با تامین کننده بسیار ضروری است. همکاری بهتر با تامین کنندگان به سازمان ها کمک می کند تا مشکلات را بسرعت و قبل از اتفاق افتادن شناسایی کنید. در پرتال تامین کنندگان امکان مذاکره مستقیم با تامین کننده وجود دارد، شما می توانید تمامی مذاکرات را از طریق این پرتال بصورت حرفه ای انجام دهید. سطح بالای ارتباط بین تامین کننده و خریدار باعث می شود که اطلاعات مرتبط زیادی رد و بدل شود و این شفافیت معامله را بیشتر می کند و اطمینان را بالا می برد.

مزایای داشتن یک استراتژی زنجیره تامین انعطاف پذیر

نظارت بر تقاضاهای مشتری به صورت مداوم و با احتیاط به سازمان رقابت مزیتی می دهد. این امر به ویژه برای فروشندگان مهم خواهد بود، زیرا آینده سازمان ها به میزان زیادی به تحول تقاضاها و نیازهای مشتری بستگی دارد. مزایای یک زنجیره تامین انعطاف پذیر شامل:

محافظت در برابر تهدیدها: سرمایه گذاری و بروز رسانی مداوم روی فناوری ها و نرم افزارهای خرید و تدارکات به شما کمک می کند تا در برابر تهدیدات سیستم های قدیمی که براحتی قابل نفوذ هستند، محافظت داشته باشید. همچنین با قرار دادن اطلاعات عملیاتی در یک سیستم آنلاین امن، اسناد را در آرشیوها گم یا حذف نخواهند شد.

توانایی انطباق سریع: داشتن تامین کنندگان متفاوت به سازمان ها این امکان را می دهد تا تصمیم بگیرند کدام تامین کننده بیشتر از همه به مشتریان سود می رساند و در وندور لیست آنها وجود دارد. همچنین با قرار دادن اطلاعات عملیاتی در یک سیستم آنلاین امن، خطر گم شدن اسناد در آرشیو ها را به صفر می رساند.

ساده سازی فرایند: خودکارسازی قسمتی از زنجیره تامین از طریق مدیریت آنلاین و حفظ رابطه ای نزدیک و مستحکم و قابل تکیه با تامین کنندگان عملیات تامین را در فرایند زنجیره تامین ساده سازی می کند.

یک استراتژی زنجیره تامین انعطاف پذیر شما را برای اختلالاتی که ممکن است در زنجیره تامین پیش بیاید، آماده می کند. با استراتژی زنجیره تامین انعطاف پذیر، سطح تولید را به سادگی با تقاضا انطباق دهید و ظرفیت های حمل و نقل کالا را بهبود ببخشید و میزان سود شرکت را بالا ببرید.

با نرم افزار مدیریت خرید و تدارکات اندیشه پرداز، می توانید براحتی وندور لیستی از تامین کنندگان خود تهیه کنید، از طریق پرتال تامین کنندگان هر نوع درخواست خرید و مناقصه را به اعلام آنها برسانید. از طریق این پرتال رابطه ای حرفه ای، طولانی مدت و شفاف با تامین کننده برقرار کنید. استعلام قیمت بگیرید و بسیاری امکانات دیگر. برای دریافت دموی رایگان حضوری یا آنلاین نرم افزار مدیریت خرید و تدارکات کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دمو با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت