سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

تمدید اعتبار ضمانت نامه در عملیات پیمانکاری

تمدید اعتبار ضمانت نامه در عملیات پیمانکاری

تمدید اعتبار ضمانت نامه در عملیات پیمانکاری

عموما کارفرما به هنگام بستن قرارداد پیمانکاری، از پیمانکار درخواست ضمانت نامه بانکی جهت اطمینان از انجام تعهدات در موعد مقرر خواهد کرد.

در نتیجه پیمانکار، تضمینی به مبلغ و شروط مورد توافق طرفین (کارفرما و پیمانکار) که از سوی بانکِ مورد تاییدِ کارفرما صادر شده باشد، به وی تحویل خواهد داد.

در تعریف این گونه ضمانت نامه های بانکی چنین می گویند : گونه ای تضمین قرارداد است که در برابر زیان ناشی از ناتوانی و یا خودداری پیمانکار از انجام تعهداتش (طرف دیگر را) پشتیبانی می کند. چنین ضمانت نامه هایی معمولاً در پروژه های ساختمانی دولتی خواسته می شود.

ما در این جا به تعریف برخی از ضمانت نامه های بانکی می پردازیم:

۱) ضمانت نامه حسن انجام کار:

این ضمانت نامه تعهدی از سوی بانک به پرداخت مبلغ وجه نقد به کارفرما در صورت کوتاهی پیمانکار یا متعهد، از انجام درست تعهدات قراردادی می باشد.

۲) ضمانت نامه استرداد پیش پرداخت:

تعهدی از سوی بانک به پرداخت مبلغ معینی وجه نقد به کارفرما در صورت کوتاهی پیمانکار از بازپرداخت هر مبلغی که از سوی کارفرما به وی پرداخت شده

۳) ضمانت نامه شرکت در مناقصه:

تعهدی از سمت بانک به پرداخت مبلغ معینی وجه نقد در برابر طرفی که اشخاص را برای شرکت در یک مناقصه دعوت کرده باشد.

ضمانت نامه های یاد شده از سمت بانک تا مدت معینی اعتبار خواهد داشت لذا با گذشت زمان از موعد آن، اعتبار ضمانت و تعهد بانک نیز از بین خواهد رفت.

همچنین در مواقعی، ممکن است ضمانت نامه در یک فاصله زمانی معین در آینده، قابل وصول باشد در نتیجه امکان مطالبه آن پیش از فرارسیدن این موعد و پس از سپری شدن آن وجود نخواهد داشت.

تمدید ضمانت نامه

چنانچه نزدیک به خاتمه مدت اعتبار ضمانت نامه، هنوز عملیات مبنای ضمانت نامه اتمام نیابد و پیمانکار درخواست مهلت بیشتری برای اتمام انجام عملیات داشته باشد و این موضوع مورد تایید کارفرما قرار گیرد در این صورت مسئله ی تمدید مهلت ضمانت نامه مطرح می شود.

در صورتی که ضامن نتواند یا نخواهد مدت اعتبار این ضمانت نامه را تمدید نماید و یا مضمون عنه، موجبات تمدید آن را فراهم نسازد و ضامن را با این تمدید موافق نسازد، ضامن تعهد نموده که بدون احتیاج به مطالبه مجدد، مبلغ مرقوم را در وجه یا به حواله کرد مضمون له پرداخت نماید.

هشدار موعد نزدیک شدن به خاتمه ی مهلت ضمانت نامه ها و قرارداد یکی از ویژگی های نرم افزار مدیریت قراردادهاست.

زمانبندی هشدارها

در این نرم افزار امکان زمانبندی ارسال هشدارهای پیشرفته برای کاربر فراهم شده است. بدین ترتیب کاربر می تواند بر اساس هر تعداد روز مد نظر خود هشدار های سیستم را تنظیم نماید.

امکان تنظیم نحوه ارسال از طریق پیامک، ایمیل، فکس نیز در این نرم افزار فراهم می باشد.

تعیین شخص مورد نظر برای ارسال هشدار (کارشناس اقدام کننده، مجری قرارداد، طرف قرارداد) نیز از قابلیت های دیگر این سیستم  در زمینه ی ارسال هشدار پیشرفته محسوب می شود.بدین ترتیب دیگر مدیران در مورد از دست دادن زمان به موقع تمدید قرارداد ، ضمانت نامه و بیمه ها نگرانی نخواهند داشت.

امتیاز دهید
۱دیدگاه
  • حمید
    پاسخ
    ارسال شده در۷:۰۸ ب٫ظ,۱۳ آذر ۱۴۰۲

    با سلام
    با توجه به اینکه شرکت اتمام پروژه رو اعلام وتقاضا تحویل موقت نموده،کارفرما می تواند ضمانت نامه انجام تعهدات را تمدید کند؟

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت