سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

اعتبار امضای الکترونیک در قانون ایران

اعتبار امضای الکترونیک

اعتبار امضای الکترونیک در قانون ایران

امضای الکترونیکی نوعی داده دیجیتال است که به یک داده پیام ضمیمه شده و تایید کننده هویت انحصاری شخص امضا کننده و پذیرش داده پیامی است که به امضای الکترونیک منضم شده باشد. امضای الکترونیک می تواند رمز، عدد یا تصویر دیجیتال امضای دست نویس باشد. اعتبار امضای الکترونیک در قانون ایران طبق شرایطی پذیرفته شده است.

اعتبار امضای الکترونیک در قانون تجارت الکترونیک ایران

قانون تجارت الکترونیک ایران در سال ۱۳۸۲ و به هدف از آن مبادله آسان و ایمن اطلاعات در واسط های الکترونیکی مصوب شد. قانون گذار در راستای پیشرفت های تقنینی بین المللی، مقررات قانون تجارت الکترونیک اقدام به تصویب این قانون کرد.

در بند (ی) ماده ۲ قانون تجارت الكترونیكی ایران مصوب ۱۳۸۲ اینطور آمده که:

امضای الکترونیکی» (Electronic Signature) شامل هر نوع علامت ‌منضم شده یا به نحو منطقی متصل شده به ‌داده پیام است که برای شناسایی کردن فرد امضا کننده «‌داده پیام» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماده ۱۰:
۱. امضای الکترونیکی مطمئن برای امضا کننده آن یکتا (منحصر به فرد) باشد.
۲. داده پیام به واسطه هویت امضا کننده مشخص باشد.
۳. امضا به وسیله همان فرد متقاضی و یا تحت اراده انحصاری وی صادر شده باشد.
۴. ‌به نحوی امضا باید به یک «‌داده پیام» متصل شود که هر نوع دگرگونی در آن ‌داده پیام، قابلیت‌ تشخیص و کشف داشته باشد.

ماده ۱۴:
تمامی داده‌ پیام‌هایی که به صورت مطمئن ایجاد و نگهداری شده‌اند؛ از نظر محتواها و امضاء درج‌شده در آن، تعهدات هر کدام از دو جانب یا طرفی که تعهد کرده و کلیه اشخاصی که قائم‌مقام قانونی آن‌ها به شمار می‌روند، اجرای مفاد آن و مابقی آثار در حکم اسناد معتبر می‌باشد و قابل استناد در مراجع قضائی و حقوقی است.

امضای الکترونیک براساس ماده قانون تجارت الکترونیک ایران که در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید، معتبر شناخته شد. امضای الکترونیک کاربردهای بسیاری دارد، از جمله امضای قراردادها ، پردازش وام، اسناد بیمه و بسیاری موراد دیگر. اگر در حوزه کاری خود به تعداد زیادی امضا برای توافق نامه ها، فرم ها و اسناد نیاز دارید، حتما از امضای الکترونیک استفاده کردید. در غیر اینصورت استفاده از امضای الکترونیک برای شما بسیار مفید خواهد بود.

نرم افزار مدیریت خرید و تدارکات اندیشه پرداز امکان ارسال امضای الکترونیک برای امضای قردادها، توافق نامه های خرید و فروش و …. پیش بینی شده است. همچنین با استفاده از نرم افزار خرید و تدارکات اندیشه پرداز می توانید درخواست خرید انواع کالا و خدمات را بصورت مناقصه، مزایده، استعلام و غیره ثبت کنید. بودجه فرایند تدارکات را کنترل کنید. استعلام قیمت بگیرید. پیش پرداخت ها، تحویل ها و صورت حساب خرید های جزئی و عمده مدیریت کنید و بسیاری امکانات دیگر که این نرم افزار را به یکی از نرم افزارهای جامع در زمینه خرید و تدارکات تبدیل کرده است.

برای دریافت دموی رایگان حضوری و آنلاین نرم افزار امور خرید و تدارکات اندیشه پرداز، کافیست فرم درخواست دمو را پر کنید تا کارشناسان اندیشه پرداز در اسرع وقت برای هماهنگی جلسه دموی رایگان حضوری یا آنلاین با شما تماس بگیرند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت