سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: [email protected]

وندور لیست (AVL) چیست؟

وندور لیست چیست؟

وندور لیست (AVL) چیست؟

فهرستی از تامین کنندگان معتبر پذیرفته شده بر اساس معیار ها، سیاست ها و استراتژی های هر سازمان برای تامین کالا و یا خدمات خاص مد نظر آن سازمان را وندور لیست و یا به اصطلاح AVL می نامند.

وندور لیست چه کمکی به سازمان شما خواهد کرد؟

با تهیه وندور لیست، خریدارانی که با چندین هزار تامین کننده رو به رو هستند خواهند توانست تا در سریع ترین زمان ممکن تولید کننده، توزیع کننده و فروشندگان معتبر حوزه مربوط به خود را پیدا کرده و خدمات یا کالای خاص مد نظر خود را فراهم کنند.

نظارت بر خرید پیمانکاران نوع EPC از سوی شرکت کارفرما می باشد، به این صورت پیمانکار متعهد می گردد تنها از میان فهرست تولیدکنندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات مورد تائید شرکت کارفرما یا همان وندورلیست خرید مورد نیاز قرارداد را انجام دهد.

در پروژه‌های بزرگ صنعتی از قبیل پروزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، پخش و پالایش، نیرو، فولاد، و دیگر صنایع بزرگ و حساس، زمانی که مسئولیت تأمین کالای مورد نیاز پروژه بر عهده مجری می‌باشد، کارفرمایان یا مشاورین طرح، لیستی شامل کلیه کالا و تجهیزات مورد تأیید خود و شرکت‌های تولید یا توزیع کننده آن را پیوست قرارداد می‌کند و در قرارداد ذکر خواهد شد که مجری موظف است در اجرای پروژه تنها از محصولات مورد تأیید کارفرما استفاده نماید، به لیستی که شامل محصولات مورد تأیید کارفرما است و اطلاعات شرکت تولید یا توزیع کننده در آن وجود دارد “لیست بلند” یا ” وندور لیست ” می‌نامند. البته نام کامل و صحیح آن Approved vendor list به معنی لیست فروشندگان تأیید شده می‌باشد. یا مخفف آن (AVL) است.

توضیح اینکه در کنار لیست بلند پیمانکار یا مجری طرح مجاز است لیست کوتاهی (Short list) را برای سهولت انجام اخذ پیشنهادات فنی و مالی و همچنین تسریع در فرایند ارزیابی تهیه و بر اساس آن فهرست تأمین کالا و تجهیزات خود را انجام دهد.

تعیین روند عضویت در Approved Vendor list بستگی به سیاست ها و راهبردهای شرکت تهیه کننده وندورلیست (لیست سازندگان مجاز و مورد تایید) دارد و این روند در هریک از شرکت ها مختلف ومتفاوت می باشد. بنابراین، روند ورود به وندور لیست های مختلف یکسان نیست.

مرحله ثبت نام اولیه برخی از وندور لیست ها به صورت آنلاین است، برخی به صورت حضوری، برخی مکاتبه پستی با دبیرخانه و پیگیری اتوماسیونی و همچنین برخی از آنها تابع وندور لیست دیگر AVL لیست سازندگان مجاز فاقد ثبت نام می باشند و می باشند. مثلا شرکت (الف) می گوید افراد تایید شده توسط شرکت (ب) موردتایید ما نیز هستند، اما مهمتر از مراحل ثبت نام، مراحل بعد از آن است که اگر درست . کامل صورت نگیرد میتواند حصول نتیجه را حتی چند سال به درازا بکشاند.

برای کارفرمایان

چطور می توانم به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن وندورلیست سازمانم را تهیه کنم؟

سامانه ای تحت عنوان نرم افزار مدیریت تامین کنندگان درگاه این امکان رو برای شما فراهم می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن وندور لیست سازمان خود را ایجاد کنید.

اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی (شرکت ها، مدیران، گواهی نامه ها، آگهی ها، اطلاعات شناسنامه ای، تحصیلی، سوابق کاری و … ) همه و همه در این بخش قابل ثبت و مدیریت می باشد.  بدین ترتیب یک بانک جامع و متمرکز اطلاعاتی مشتمل بر تمامی اطلاعات منابع خواهید داشت که قابل دسته بندی است و علاوه بر امکان ایجاد وندور لیست بر اساس سیاست ها و استراتژی های سازمان شما، امکان ایجاد بلک لیست هم در آن فراهم است.

هم چنین شما می توانید معیارهای ارزیابی کیفی و فنی مد نظرتان را تعریف کنید. تامین کنندگان شما هم با وارد شدن به پورتال خود خواهند توانست، فرم های ارزیابی کیفی و فنی ایجاد شده توسط شما را پر کرده و آن ها را به صورت الکترونیکی و یا فیزیکی برای شما ارسال نمایند. به این ترتیب امکان محاسبه و امتیازدهی تامین کنندگان شما در همین سیستم فراهم خواهد بود.

جهت اطلاع از جزئیات بیشتر در رابطه با ویژگی های نرم افزار بر روی صفحه نرم افزار مدیریت تامین کنندگان درگاه کلیک نمایید.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت