سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

حد نصاب تعداد شرکت کنندگان در مناقصه

حد نصاب تعداد شرکت کنندگان در مناقصه

حد نصاب تعداد شرکت کنندگان در مناقصه

مطابق بند الف ماده ۱۰ آیین نامه و بند ج ماده ۱۲ قانون برگزاری مناقصات، حداقل تعداد مناقصه گران واجد شرایط پس از بررسی و ارزیابی کیفی، جهت انجام عملیات پیمانکاری در صورت استفاده از فهرست بهای منتشر شده توسط سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، ۵ مناقصه گر و در سایر مناقصات، ۳ مناقصه گر می باشد.

در صورتی که مناقصه گزار در اسناد مناقصه برای حداقل تعداد مناقصه گران شرطی را تعیین کند که مغایر با قانون و آیین نامه های اجرایی آن نباشد رعایت آن الزامی است.

ذکر این نکته ضروری است که بند الف ماده ۱۰ آیین نامه و بند ج ماده ۱۲ قانون برگزاری مناقصات مربوط به مناقصه محدود است و برای مناقصه عمومی محدودیتی از نظر حد نصاب تعداد شرکت کنندگان وجود ندارد.

شرایط مناقصه در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان

مطابق با بند ط ماده ۲ قانون برگزاری مناقصات، در صورت انتشار آگهی عمومی و ايجاب تنها يك متقاضی برای انجام معامله، آن را انحصاری می‌کند. یعنی چنانچه یکبار مناقصه عمومی و فراخوان عمومی انجام شده و یک نفر واجد شرایط شرکت کند، آنگاه می‌توان انحصاری عنوان کرده و به صورت ترک مناقصه عمل شود.

نرم افزار مدیریت مناقصات درگاه با پوشش تمامی مراحل از ثبت درخواست اولیه برگزاری مناقصه تا مراحل پس از انعقاد قرارداد امکان مدیریت کلیه امور فرایند برگزاری مناقصات را فراهم می نماید.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده کلیه امکانات “نرم افزار مدیریت معاملات و برگزاری مناقصات درگاه” کلیک نمایید.

۳.۷/۵ - (۶ امتیاز)
۱۸ دیدگاه
  • sah
    پاسخ
    ارسال شده در۴:۱۳ ب٫ظ,۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    سلام و عرض ادب
    بند الف ماده ۱۰ آیین نامه و بند ج ماده ۱۲ قانون برگزاری مناقصات مربوط به مناقصه محدود است و برای مناقصه عمومی محدودیتی از نظر حد نصاب تعداد شرکت کنندگان وجود ندارد.

  • sah
    پاسخ
    ارسال شده در۴:۳۴ ب٫ظ,۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    ضمنا در بند ط ماده ۲ قانون برگزاری مناقصات، آمده است که در صورت انتشار آگهي عمومي و ايجاب تنها يك متقاضي برا ي انجام معامله، آن را انحصاری می‌کند. یعنی چنانچه یکبار مناقصه عمومی و فراخوان عمومی انجام شده و یک نفر واجد شرایط شرکت کند، آنگاه می‌توان انحصاری عنوان کرده و به صورت ترک مناقصه عمل شود.

    • محمد
      پاسخ
      ارسال شده در۶:۱۶ ب٫ظ,۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

      اگر در دامنه تعداد مناقصه گران سه تا باشد و پس از بازگشایی پاکت ج ، در مرحله شاخص مالی (m وB) دو مناقصه گر حذف گردد و درصورت محاسبه شاخص مالی مجدد تنها مناقصه گر نیز حذف میشود.
      آیا باید تجدید مناقصه گردد؟

  • علیرضا
    پاسخ
    ارسال شده در۱۱:۲۳ ق٫ظ,۱۸ آبان ۱۴۰۰

    سلام آیا حضور مزایده گران در مراسم بازگشایی پیشنهاد ات الزامی است یا خیر یا اینگه مزایده گذار اختیار این را دارد که بدون حضور مزایده گران این مراسم را برگزار کرده و برندگان را مشخص کند

  • ابوالفضل طاابی
    پاسخ
    ارسال شده در۲:۳۴ ق٫ظ,۲۹ دی ۱۴۰۰

    سلام اگر در مرحله دوم مزایده شرکت کننده نبود چه باید کرد…..مطابق قانون

  • سعداله پارسافر
    پاسخ
    ارسال شده در۹:۲۸ ب٫ظ,۱۴ مرداد ۱۴۰۱

    ایا حضور مزایدهگردر بازگشایی پاکتها الزامی است یا خیرلطفا مستند بفرمایید

  • حسینی
    پاسخ
    ارسال شده در۹:۵۳ ق٫ظ,۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    با سلام اگه در اسناد مناقصه شرکتتعداد شرکت کننده ذکر نشده باشد و تعداد شرکت کننده ها کمتر از سه نفر شرکت کننده در مناقصه باشد می توان نسبت به تعیین برنده و بازگشایی اقدام نمود ممنون از شما

  • محمد
    پاسخ
    ارسال شده در۱:۱۰ ب٫ظ,۲ شهریور ۱۴۰۱

    سلام
    در صورتی که دو مرحله مناقصه عمومی برگزار کردیم و همچنین پس از انها یک مرحله هم به صورت مناقصه محدود برگزار گردید ، لذا هیچ شرکتی کننده ای وجود نداشت و پس از این مراحل شرکتی اعلام آمادگی جهت تامین کالا نمود ، باز هم انحصاری محسوب می‌شود؟

  • غلام حسن گشتاسب
    پاسخ
    ارسال شده در۱۱:۰۶ ب٫ظ,۱۱ شهریور ۱۴۰۱

    سلام
    در استعلام های زیر ده میلیارد ریال اگر دو شرکت کننده باشد، می بایست استعلام با دونفر بازشود؟ یا باید مجددا استعلام در سامانه بارگذاری گردد؟

  • میلاد لک
    پاسخ
    ارسال شده در۲:۰۵ ب٫ظ,۲۴ آبان ۱۴۰۱

    سلام
    در مناقصه عمومی برای کارهای عمرانی تعداد شرکت کننده ها برای بار اول باید چند نفر باشد .ممنون

  • فریبرز نذری دوست
    پاسخ
    ارسال شده در۸:۵۳ ق٫ظ,۱۳ تیر ۱۴۰۲

    سلام در مناقصه خدمات عمومی چنانچه قرارداد قبلی با ۲۵%در صد سقف پر شده است ودر مرحله اول تعداد شرکت کنندگان در مناقصه به حد نصاب نرسیده است باید مناقصه تجدید شود
    میشود قرار قبلی با پیمانکار را ۱یا ۲ ماه تجدید کرد ؟

  • ali mohammadi
    پاسخ
    ارسال شده در۸:۵۱ ق٫ظ,۲۶ تیر ۱۴۰۲

    سلام آیا افرادی که مرحله اول سایت ویزیت شرکت کردند می‌توانند مرحله دوم سایت ویزیت نرفته درمناقصه شرکت کنند؟
    مناقصه گذار سایت ویزیت اجباری کرده در مناقصه تجدید شده شرکت کننده به بهانه اینکه در مرحله اول شرکت کرده بود سایت ویزیت نرفته آیا حق بقیه شرکت کنندگان که سایت ویزیت رفته بودند هست که اعتراض بکنند؟ سپاسگزارم

  • ahmad mohebi
    پاسخ
    ارسال شده در۸:۵۳ ق٫ظ,۲۶ تیر ۱۴۰۲

    سلام اگه سه شرکت کننده در مناقصه شرکت کنند از دامنه استفاده میشه؟

  • جواد کبریایی
    پاسخ
    ارسال شده در۶:۱۹ ق٫ظ,۶ شهریور ۱۴۰۲

    سلام اگر در مناقصه ای ۴نفر شرکت کنن و ۲نفر صمانت نامه نداشته باشن و ۲نفر اسنادشون کامل باشه و نفر برنده با نفر دوم که اسنادش کامل بوده ۲میلیارد اختلاف قیمت داشته باشه و بعد اداره دامنه استفاده نکنه و پیمانکار موظف به قرارداد بکنه حال بعد از قرارداد متوجه شدم ۲نفر فاقد ضمانت نامه بودن میتوانم شکایت کنم و قیمت را افزایش و یا خاتمه و فسخ قرارداد بکنیم!؟

  • احد
    پاسخ
    ارسال شده در۱۱:۵۳ ب٫ظ,۲۲ شهریور ۱۴۰۲

    با سلام
    بنده در مزایده عمومی که از طریق سایت ستاد ایران برای اجاره مال غیر منقول برگزار شده بود شرکت کردم که در هر سه نوبت بدلیل اینکه شرکت کنندگان سه نفر و یا چهار نفر بود ولی اونایی که واجد شرایط شناخته شده بودند و مدارک رو درست بارگذاری کرده بودن کمتر از سه نفر بودن از سوی سازمان برگزار کننده مزایده لغو و مجدد برگزار شد
    بنده در نوبت چهارم مزایده شرکت کردم و بالاترین قیمت رو ارایه دادم ولی باز تعداد شرکت کنندگان واجد شرایط کمتر از سه نفر بود
    خواستم بپرسم باتوجه به اینکه مزایده عمومی اجاره مال غیر منقول اگر سه بار بدلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت کنندگان واجد شرایط لغو شود آیا در نوبت چهارم دستگاه مزایده گذار می‌تواند به بنده که بالاترین قیمت رو ارایه دادم و تمام مدارکم صحیح بوده بعنوان برنده اعلام کند یا باید مجدد برگزار کند؟ و اگر دستگاه مزایده گذار مزایده رو باز لغو کند آیا بنده می‌توانم شکایت کنم؟ از لطف و راهنمایی شما سپاسگزارم .

  • ارسال شده در۹:۴۸ ب٫ظ,۲۷ آذر ۱۴۰۲

    با عرض سلام و ادب
    اینجانب در مزایده عمومی بانک سرمایه جهت املاک شرکت نموده و بعنوان تنها شرکت کننده بودم آیا با توجه به اینجا فقط من در مزایده شرکت کردم بانک می‌تواند مرا بعنوان برنده معرفی نماید یا نه؟

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت