سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

مفاهیم اولیه قرارداد پیمانکاری

مفاهیم اولیه قرارداد پیمانکاری

مفاهیم اولیه قرارداد پیمانکاری

امروزه قسمت عمده ای از تجارت و کسب و کار  از طریق قراردادهای پیمانکاری انجام می‌پذیرد. اگر قصد دارید یک قرارداد پیمانکاری ببندید، دانستن مفاهیم اولیه قرارداد پیمانکاری امری حیاتی ست به این ترتیب خواهید توانست تا با تسلط هر چه بیشتر امور مربوط به قرارداد خود را پیش برده و درصد خطای خود را به حداقل برسانید.

مفاهیمی که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت، مخصوصا در ابتدای پروژه پیمانکاری بسیار به کار شما خواهد آمد. ما در این بخش به معرفی انواع مفاهیم  قراردادهای پیمانکاری از جمله برآورد هزینه اجرای قرارداد، مبلغ پیمان، ضریب پیمان، مدت قرارداد و پیمان و … می پردازیم. پس با اندیشه پرداز همراه باشید.

۱- برآورد هزينه اجرای قرارداد:

مبلغی است كه به عنوان هزينه اجرای موضوع قرارداد، به وسيله كارفرما محاسبه و اعلام شده است.

۲- مبلغ پيمان:

مبلغ پيمان هنگام مبادله پيمان، همان مبلغ درج شده در بخش ۳ موافقت نامه یا قرارداد است كه مبلغ اوليه قرارداد و یا پيمان ناميده می گردد.

۳- مبلغ نهایی پيمان یا قرارداد:

مبلغ درج شده در ماده ۳ موافقت نامه علاوه بر تغييرات احتمالی است كه بر اساس مستندات و مدارك قرارداد یا پيمان، در آن ايجاد شده است.

۴-ضريب پيمان:

حاصل تقسيم مبلغ اوليه پيمان به مبلغ برآورد هزينه اجرای كار است.

۵- مبلغ قرارداد و یا پيمان:

در مورد هر يك از اقلام كار عبارت است از بهای واحد آن مورد در فهرست بهای قرارداد و یا پيمان با اعلام ضريب قرارداد و ضريب های پيش بينی شده در فهرست بها و مقادير انجام كار است.

نکته: در قراردادها و یا پیمانهایی كه مشمول تعديل بهاء هستند ، نرخ قرارداد، نرخ محاسبه شده به روش قبل، پس از اعمال تعديل آحاد بها می باشد.

۶- متوسط كاركرد فرضی ماهانه:

عبارت است از حاصل تقسيم مبلغ اوليه پيمان به مدت اوليه پيمان است.

۷- مدت قرارداد یا پيمان:

مدت درج شده در بخش مربوط موافقت نامه و تغييرات احتمالی است كه بر اساس بخش های اضافه شده تعیین می شود. مدت قرارداد و پيمان هنگام مبادله قرارداد ، همان مدت درج شده در بخش مربوطه موافقت نامه است كه مدت اوليه قرارداد نیز ناميده می شود.

مفاهیم روز، ماه، تاريخ ها، مفرد و جمع، عنوان ها

– روز و ماه روز و ماه تقويمی و شمسی است.
– تاريخ طبق تقويم رسمي جهوری اسلامی ایران است.
– هر جا كه معنای عبارت ايجاب كند، كلمه مفرد معنای جمع و كلمات جمع معنای مفرد دارد.
– عنوان های به كار رفته در متون قرارداد و يا شرايط عمومی و ديگر قسمت های اسناد و مدارك قرارداد، صرفاً به منظور راهنمايی و آگاهی از مفاد اسناد و مدارك است و نمی توان در تفسير اسناد و مدارك پيمان، از آنها استفاده کرد.

در این پست سعی کردیم که مفاهیم اولیه قرارداد پیمانکاری را به آسانی هر چه تمام تر برای شما شرح دهیم. اما شما حین اجرای قراردادهای پیمانکاری باید با مسائل و موضوعات زیادی دست و پنجه نرم می کنید. ثبت تمامی اسناد، مراحل، عملیات های قانونی، کمیسیون ها، استعلام ها و بسیاری مدارک و اسناد دیگر که در طول پروژه پیمانکاری به آن ها احتیاج پیدا می کنید، کاری سخت و وقت گیر است و باید با نظم پیش رود.

مراحل و محاسبات قراردادهای پیمانکاری به حدی زیادند که ممکن است شما را سردرگم و گیج کنند یا به اشتباه بیاندازند. شما می توانید این سیستم وسیع و اغلب پیچیده را توسط نرم افزار مدیریت قرارداد، مکانیزه و منسجم کنید و مراحل پیشبرد پروژه پیمانکاری را به راحتی مدیریت کنید. شرکت اندیشه پرداز ارائه دهنده راهکارهای یکپارچه مدیریت معاملات و قراردادها، مشتاق همکاری و خدمت رسانی به شماست. با ما تماس بگیرید و از امکانات نرم افزارهای ما خبردار شوید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت