سال ها خدمت در زمینه تولید سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایل باعث شده است تا تیم اندیشه پرداز یکی از قوی ترین و تخصصی ترین شرکت های حوزه فناوری اطلاعات محسوب شود. اطمینان مشتریان بزرگ در سطح کشور افتخار این مجموعه بوده و جهت حفظ این سرمایه ارزشمند هر روز در تلاش برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات می باشیم.

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان صدوقی، پلاک 47، ساختمان اندیشه پرداز

تلفن: 66946022 (021)

ایمیل: info@andishehpardaz.ir

تعهدات پیمانکار در خصوص کارگران پروژه

تعهدات پیمانکار در خصوص کارگران پروژه

تعهدات پیمانکار در مورد پرداخت دستمزد طبق قانون کار به روشنی و وضوح تعیین شده است. با تشکیل بیمه های تامین اجتماعی، کارگران مشغول در پروژه های پیمانکاری، جز اولین گروه هایی بودند که تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند. به موجب ماده ۱۳ قانون کار، پیمانکار موظف است تا با کارگرانی که در پروژه بکار می گیرد، قرار داد منعقد نماید و تمامی مقررات این قانون را در مورد آن ها اعمال نماید. تعهدات پیمانکار در پروژه شامل پرداخت به موقع حقوق کارگران بر اساس مفاد قرارداد می‌شود.

در اجراي قرارداد و پيمان ، پيمان كار در مقابل كارفرما مسئول اعمال كاركنان خود است. هرگاه كاركنان و كارگران پيمانكار و پيمانكاران جزء، صلاحيت لازم را براي انجام كار مربوط را نداشته باشد يا باعث اختلال نظم كارگاه شوند، مهندس مشاور يا مهندس ناظر مراتب را براي بار اول به رئيس كارگاه تذكر مي دهد و در صورت تكرار، مي تواند از پيمانكار بخواهد كه متخلفان را از كار بركنار كند. بدین ترتیب پیمانکار مکلف به اجرای این دستور است و حق ندارد افراد برکنارشده از پروژه را بار دیگر در همان کارگاه به کار گیرد. اجراي اين دستور از مسئوليت هاي پيمانكار نمی كاهد و ايجاد حقی براي او نمي كند.

طبق ماده ۱۷ شرایط عمومی پیمان‌های قرارداد کار، چنانچه در پرداخت دستمزد کارگران تاخیری پیش آید، مهندس مشاور ابتدا به پیمانکار در مورد پرداخت طلب کارگران اخطار می دهد. چنانچه پیمانکار به این اخطار توجه نکند و دستمزد کارگر را پرداخت نکند. کارفرما می‌تواند از محل مطالبات پیمانکار دستمزد کارگران را پرداخت کند. بعد از پرداخت دستمزد کارگر، کارفرما مبلغ کل پرداخت شده را به اضافه 15 درصد، به حساب بدهی پیمانکار منظور می کند.

اگر نماینده پیمانکار با وجود اخطار مهندس مشاور از حضور برای پرداخت خودداری کند، کارفرما پرداخت مزبور را انجام می دهد. پیمانکار حق اعتراضی بر این عمل (مبلغ پرداختی، تعداد کارگران و میزان استحقاقی) آنان نخواهد داشت.

عدم عمل به تعهدات پیمانکار چه تبعاتی برای او در پی خواهد داشت؟

اگر تاخیر پرداخت دستمزد کارگران مجددا تکرار شود و بیش از یک ماه به طول بیانجامد، کارفرما می تواند پیمان را فسخ کند. این امکان زمانی برای کارفرما میسر خواهد بود که صورت وضعیت ماه به پیمانکار پرداخت شده باشد.

سعی پیمانکار بر این است که کارگران مورد نیاز خود را از بین ساکنین منطقه اجرای کار که صلاحیت انجام کار محوله را دارند، انتخاب کند. همچنین طبق مفاد قانونی سازمان تامین اجتماعی، پيمانكار موظف به اجرای مقررات بيمه هاي درماني و اجتماعي، مقررات و دستور العمل های حفاظتی فنی و بهداشت كار است.

همانطور که در این مقاله خواندید، پرداخت دستمزد کارگر براساس قانون کار اول برعهده پیمانکار است و تاخیر در پرداخت دستمزد، عواقبی را برای پیمانکار در پی خواهد داشت. تبعاتی از قبیل پرداخت خسارت، فسخ قرارداد پیمانکاری و غیره. بنابراین نیاز است که پیمانکاران به پرداخت دستمزد کارگران در موعد مقرر و اجرای مسئولیت های پیمانکاری در قبال کارگران اهتمام بورزند.

با استفاده از نرم افزار مدیریت قراردادها، شما می‌توانید مراحل پرداخت بدهی‌ها از جمله دستمزد، بیمه، اجاره را زمانبندی کنید. برای هر کدام از این مراحل فازبندی مطلوب را تعیین کنید. شرکت اندیشه پرداز ارائه دهنده کاربردی ترین نرم افزارهای مدیریت معاملات و قراردادها، مشتاق کمک به شما در یکپارچه سازی و مکانیزه کردن سیستم مدیریتی شماست.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت